۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 759878

روستای اسفیدان با طبیعتی روح‌نواز به خاطر بافت پلکانی خود که روی تخته سنگ‌ها بنا شده به ماسوله شرق کشور معروف است. اسفیدان در میان دره‌ای سرسبز قرار گرفته و پیرامون آن را کوه‌های مرتفعی پوشانده است. این روستا در سال ۸۵ به عنوان زیباترین روستای ایران انتخاب شد.

اسفیدان به عنوان یکی از خوش آب و هواترین روستاهای خراسان بزرگ در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار گرفته است. از جاذبه‌های این روستا می‌توان به آبشار‌های زیبا، چشمه‌های خروشان، غار و برج‌های شگفت‌انگیز، آرامگاه چند امامزاده، انواع درختان میوه، رودخانه‌ای با آب فراوان و ارتفاعات جنگلی با پوشش گیاهی اشاره کرد.

درخت صندل سفید سمبل روستای اسفیدان است. به گفته پیران روستا، ۱۷ اصله درخت از این نوع در روستا وجود داشته اما به دلایل مختلف، بیشتر آن‌ها قطع شده‌اند و فقط دو اصله باقی مانده است.

به دلیل قرار داشتن روستای اسفیدان در دره‌ای عمیق و کوه‌های سنگی مرتفعی که آن را در برگرفته‌اند؛ در نگاه نخست برای هر بیننده‌ای این تصور پیش می‌آید که با کمترین لرزش زمین، احتمال سقوط صخره‌ها و تخته‌سنگ‌های عظیم روی آبادی وجود دارد، اما مردم اسفیدان بر این باورند که وجود امامزاده موجب شده طی قرن‌ها آسیبی از جانب کوه به آن‌ها نرسد.

در روستای اسفیدان این شانس را خواهید داشت که به دلیل نبودن آلودگی نوری و قرار گرفتن در ارتفاع مناسب، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از یک آسمان پرستاره و غرق شدن در دریای ستاره‌های کهکشانی داشته باشید؛ آسمانی که در زندگی شهری هرگز فرصت دیدن آن را پیدا نخواهید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.