حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: مهمترین اقدام امام جواد(ع) در زمان حیات مبارزه با انحرافات عقیدتی و اخلاقی در جامعه اسلامی بود.

مهمترین اقدام امام جواد(ع) مبارزه با انحرافات عقیدتی و اخلاقی بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه شب شهادت حضرت جوادالائمه(ع) که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: مبارزه با انحرافات یکی از مهمترین وظایف انبیاء و اولیاء الهی بوده است و در زمان حیات امام جواد(ع) نیز انحرافات عقیدتی و اخلاقی بسیاری وجود داشت.

وی با بیان اینکه انحرافات عقیدتی و اخلاقی در همه زمان‌ها وجود داشته و در زمان حال نیز شاهد این انحرافات در جامعه هستیم، افزود: یکی از انحرافات دوران امامت امام جواد(ع) وجود فرقه‌های متعدد بود و ایشان در زمان امامت خود سعی می‌کرد از طریق گفتگو و مناظره با انحرافات فرقه‌هایی همچون واقفیه، زیدیه و خوارج مبارزه کند.

وی با بیان اینکه مکتب تشیع همواره در معرض خطر فرقه‌های انحرافی بوده است، خاطرنشان کرد: حضرت جوادالائمه(ع) در زمان امامت خود با خوارج نیز مبارزه و جامعه شیعی را از آسیب افکار خطرناک آنها حفظ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی یکی دیگر از اقدامات امام نهم را مبارزه با انحرافات اخلاقی عنوان کرد و گفت: مامون به عنوان خلیفه حکومت اسلامی در آن زمان به انحرافات اخلاقی دامن می‌زد و امام جواد(ع) با اقدامات روشنگرانه خود تلاش کرد با این انحرافات اخلاقی مبارزه ‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی خاص امام جواد(ع) در امامت اشاره و بیان کرد: آن حضرت کم سن و سال‌ترین امام شیعیان بودند و به همین خاطر برخی امامت آن حضرت را قبول نداشتند.

وی اظهار کرد: آن حضرت در زمان امامت خود با سن کمی که داشتند صدها جلسه علمی را اداره کردند و به سوالات و شبهات مردم در زمینه‌های مختلف دینی، عقیدتی و علمی پاسخ می‌دادند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.