معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات اعیاد سعید قربان و غدیر برای سلامت خود و خانواده‌مان، دورهمی‌های خانوادگی را تعطیل کنیم.

اوج گیری کرونا در مشهد/ دورهمی های خانوادگی تعطیل شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان با بیان این‌که دورهمی‌های خانوادگی، بیشترین سهم را در انتقال بیماری کرونا دارند اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد افزایش مراجعات به مراکز کرونایی استان هستیم و به همین دلیل رعایت پروتکل‌ها در این ایام اهمیت بالایی دارد. مردم باید بدانند که با دورهمی های خانوداگی نباید سلامتی بزرگان فامیل را به خطر اندازیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تحت هر شرایطی فاصله اجتماعی حداقل یک متر را رعایت کنیم، اضافه کرد: به‌منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا، در مکان‌هایی که دیگران حضور دارند، از ماسک استفاده شود و با هر بار عوض کردن ماسک، دست‌ها با آب و صابون شسته شود.

وی بر اجتناب از حضور در اجتماعات و مراسم‌های تجمعی به‌ویژه در افراد بالای ۶۰ سال و یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای تأکید کرد و گفت: از روبوسی، دست دادن و آغوش کشیدن یکدیگر، خودداری کنید.

قلیان به در پیش بودن اعیاد قربان و غدیر اشاره و بیان کرد: برای تبریک عید به یکدیگر از فضای مجازی استفاده کنیم و اگر افراد نشانه‌هایی از ابتلاء به ویروس کرونا دارند، از حضور در جمع پرهیز کنند.

وی با بیان این‌که شهروندان در صورت داشتن نذر قربانی، در شرایط فعلی این اقدام را به صورت نیابتی و از طریق کشتارگاه‌ها انجام دهند، اظهار کرد: دام باید در کشتارگاه‌هایی که تحت نظارت سازمان دامپزشکی است قربانی شود و به هیچ وجه در اماکن عمومی و منازل ذبح نشود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تأکید بر اجتناب از ذبح حیوانات در خارج از کشتارگاه‌ها گفت: در صورتی که مجبور به برگزاری مراسم عید قربان هستیم، مراسم را در محیط‌های باز برگزار کنیم و این نکته را باید توجه کرد که طولانی‌تر شدن برنامه‌ها، امکان انتقال ویروس کرونا میان شرکت کنندگان را افزایش می‌دهد.

منبع:فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.