مسوول سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۹۱ ویژه کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رشد ۳۴ درصدی میزان تماس روزانه با این سامانه همگام با شیوع موج پنجم ویروس کرونا خبر داد.

رشد ۳۴ درصدی میزان تماس روزانه مردم با سامانه تلفنی ۱۹۱در مشهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وبدا، دکتر زهرا اباصلتی اعلام کرد: در شرایط کنونی میزان تماس روزانه با سامانه ۱۹۱ از هزار و ۵۰۰ مورد به ۲ هزار تماس در روز رسیده است.

وی گفت: عمده سووالات در خصوص ابتلای خانوادگی است که در این خصوص زمینه، افراد توصیه به مراجعه به‌موقع به پزشک می شوند، گرچه سهل‌انگاری مردم در مراجعه زودهنگام به پزشک کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچگونه تجمع و دورهمی توصیه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: توصیه ما کماکان عدم حضور در هرنوع تجمع و رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی است.

دکتر اباصلتی اضافه کرد: بسیاری از مردم هنوز هشدارها را جدی نگرفته‌اند و زمانی این امر برایشان باورپذیر می‌شود که خود یا اطرافیانشان درگیر شده‌ باشند.

وی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم تا زمانی که نتیجه تستشان مشخص نشده، در قرنطینه مانده و در هیچ شرایطی از منزل خارج نشوند، زیرا ممکن است که جزو یک درصد مثبت یا منفی کاذب باشند.

وی با بیان اینکه ویروس دلتا خطراتش از گونه‌های قبلی به مراتب بیشتر است، افزود: در تماس‌هایی که از سوی مردم با سامانه ۱۹۱ برقرار می‌شود به‌طور مستمر هشدارهای لازم در خصوص شدت آسیب‌ ویروس دلتا داده می‌شود و از مردم می‌خواهیم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام به بقیه جمعیت این استان خدمات‌رسانی می‌ کنند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،  ۲۱۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

در این مدت ۲۷ هزار و ۳۷۹بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دوهزار و ۷۵۵ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۰۳هزار و ۵۲۷ نفر رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.