رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با توجه به بروز خشکسالی و فقر شدید پوشش مراتع، طی ۲ ماهه گذشته ۲۵ هزار کیلوگرم علوفه خشک در زیستگاه‌های حیات وحش این شهرستان به ویژه منطقه حفاظت شده شیراحمد توزیع شد.

۲۵ تن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش سبزوار توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا صادقی  افزود: عمده هزینه تامین این مقدار علوفه به وسیله نیکوکاران، فعالان حوزه محیط زیست و برخی شرکت ها تامین شده است.

وی به تداوم توزیع علوفه در مناطق حفاظت شده سبزوار اشاره و بیان کرد: کاهش علوفه یکی از مهمترین آثار خشکسالی در مناطق حیات وحش است که موجب ضعف حیوانات و آسیب پذیری آنها در برابر بیماری ها شده و حیات گونه‌های جانوری را تهدید می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: در کنار کمک خیران و فعالان محیط زیستی همچنین با راه‌اندازی پویش "نذر ضامن آهو" و تامین علوفه مورد نیاز آهوان منطقه حفاظت شده شیر احمد سبزوار، هجوم این حیوانات گرسنه به کشتزارها به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.