معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی خراسان رضوی در برابر ویروس کرونا خبر داد.

واکسیناسیون آموزشیاران نهضت سوادآموزی خراسان رضوی مقابل کرونا آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین،  مصطفی اسدی افزود: از امروز آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی در استان می‌توانند بدون در نظر گرفتن شرایط سنی و پس از دریافت نوبت به پایگاه‌های واکسیناسیون در شهرستانها، مراکز قطب و نواحی هفت گانه مشهد مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این طرح شامل ۲ هزار و ۵٠٠ نفر از آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی خراسان رضوی می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: افراد واجد شرایطی که شهر محل سکونشان با محل خدمتشان متفاوت است با هماهنگی ادارات محل سکونت برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

اسدی افزود: انتظار می‌رود روند واکسیناسیون تا نیمه اول شهریور ماه پیش رو ادامه داشته باشد و تزریق دوز دوم واکسن نیز در همان زمان انجام شود.

وی اضافه کرد: امید است با این روند شاهد بهبود شرایط و قطع زنجیره شیوع بیماری باشیم.

میانگین با سوادی در جمعیت شهروندان متعلق به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان خراسان رضوی ۹۸ درصد است.

خراسان رضوی با ۸.۱ درصد از کل جمعیت کشور، ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد.

یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.  

۵۰.۴ درصد جمعیت خراسان رضوی را مردان و ۴۹.۶ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۸ مرکز تجمیعی در مدارس برای واکسیناسیون معلمان خراسان رضوی دایر شده که پنج مرکز آن در مشهد است و ۳۳ مرکز دیگر هم در شهرستان‌های استان (هر شهرستان یک مرکز) استقرار یافته است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.