رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: کرونا ثابت کرد که نیت و قصد اصلی افرادی که به مشهد مقدس سفر می‌کنند، زیارت است و نه مقوله گردشگری.

نیت اصلی سفر به مشهد زیارت است، نه گردشگری

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن منصوریان با بیان اینکه در بحث زیارت، نسبت به اقداماتی که تاکنون انجام شده، نیازمند اتفاقات وسیع‌تری هستیم، اظهارکرد: اقتصاد مشهد را نسبت به مقوله زیارت سهیم می‌دانیم و به‌ دنبال این هستیم که از بحث اقتصادی زیارت برای مدیریت شهری استفاده کنیم.

وی افزود: کرونا ثابت کرد که نیت و قصد اصلی مسافری که به مشهد مقدس سفر می‌کند، زیارت است و نه مقوله گردشگری؛ شهرهای دیگر در شرایط کرونایی میزبان مسافران مختلفی بودند اما در مشهد این‌گونه نبود و مسافری نداشتیم. زائری که وارد مشهدالرضا(ع) می‌شود باید متناسب با خود سهمی برای رونق اقتصاد شهر داشته باشد؛ به‌عنوان مثال، سوغات می‌تواند بازار خوبی برای شهروندان مشهدی ایجاد کند و به برکت وجود زائر بتوان اشتغال‌زایی نمود و ایجاد درآمد کرد.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه یکی دیگر از نکات مدنظر شورای ششم شهر مشهد در بحث زیارت، ماندگاری زائر است، تصریح کرد: به میزانی که ماندگاری زائر افزایش پیدا کند، رونق اقتصادی نیز بیشتر خواهد شد و ظرفیت‌های کارآفرینی فعال‌تر می‌شوند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، وی ادامه داد: رونق اقتصادی در مشهد باید پیرامون شان و شعور هویت رضوی باشد و برهمین اساس، شورای ششم به مقوله «زیارت» به‌ عنوان یک پتانسیل قوی نگاه می‌کند تا بتواند آن را فعال کند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.