رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: بنیاد مستضعفان، اجرای عملیات روسازی راه آهن اردبیل- میانه را در موعد مقرر بدون توجه به‌ مسائل مالی تکمیل می‌کند.

روسازی راه آهن اردبیل در موعد مقرر تکمیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، پرویز فتاح پیش از ظهر امروز در بازدید از روند اجرای پروژه باند فرودگاه و ریل‌گذاری راه آهن اردبیل اظهار کرد: بنیاد مستضعفان کار روسازی راه آهن اردبیل را انجام می‌دهد که کل مسیر ۱۷۷ کیلومتر بوده و با شاخه‌های فرعی و ایستگاه‌ها به ۲۰۷ کیلومتر می‌رسد.

وی افزود: ۷۸ کیلومتر از روسازی این پروژه انجام شده و ادامه در مسیر که تونل، پل و مسیر سختی است روسازی را پیش می‌بریم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور بیان کرد: عملیات ریل‌گذاری با دستگاه ساخت داخل و کارشناسان و مهندسان داخلی انجام می‌شود که با سرعت ریل‌گذاری را پیش برده و پشت سر آن هم دستگاه زرکوب برای تحکیم آن اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های مسؤولان استان و وزارت راه در تامین منابع مالی، عملیات زیرسازی در زمان مقرر به اتمام رسیده و این راه آهن که با تولیدات مدرن داخلی اعم از ریل و تراورس اجرا شده، به مردم تحویل داده شود.

باند اصلی فرودگاه اردبیل به زودی تکمیل می‌شود

فتاح به اجرای باند اصلی فرودگاه اردبیل که به دست پیمانکاران بنیاد در حال انجام است، اشاره کرد و گفت: طرح توسعه و ترمیم در این فرودگاه که به عهده بنیاد گذاشته شده بود، اجرا شده و در مرحله آخر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه در حال کابل‌کشی برای روشنایی بوده و تا مهر ماه تکمیل می‌شود.

استفاده از پلیمر در روسازی باند فرودگاه اردبیل

رئیس بنیاد مستضعفان کشور تشریح کرد: برای اجرای این باند از بهترین آسفالت و علاوه بر آن از پلیمر هم استفاده شده که قبلا برای تطبیق با آب و هوای اردبیل مورد آزمایش هم قرار گرفته بود.

وی گفت: فرودگاه و راه آهن متعلق به کل استان بوده و به عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های کشور در خدمت مردم است.

ریل‌گذاری راه آهن اردبیل از سمت میانه آغاز شده است

استاندار اردبیل نیز در این بازدید از آغاز ۲۰ کیلومتر ریل‌گذاری و روسازی  راه آهن اردبیل از سمت میانه خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۷۸ کیلومتر از سمت ایستگاه اردبیل عملیات روسازی و ریل‌گذاری انجام شده و پیمانکار روسازی این پروژه جنرال مکانیک است که یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات ریل‌گذاری با تمام توان و دستگاه‌های داخلی در حال انجام است، افزود: عملیات زیرسازی مسیر، بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با تامین مصالح مورد نیاز طبق برنامه زمان‌بندی به پیمانکار روسازی تحویل داده شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: شرکت‌های بنیاد مستضعفان از بابت روسازی بالای ۷۵ میلیارد تومان طلبکار است اما با وجود این مشکل تا امروز عملیات ریل‌گذاری را متوقف نکرده و در تلاش هستیم این معوقات را تامین و پرداخت کنیم.

اتمام عملیات اجرایی اکثر پل‌ها و تونل‌های راه آهن اردبیل

وی با اشاره به اینکه اکثر پل‌ها و تونل‌های راه آهن به اتمام رسیده است، تشریح کرد: ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل بالای ۹۳درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نازک کاری و آسفالت‌ریزی محوطه و راه ارتباطی در دست انجام است و سایر قطعات نیز با تلاش مضاعف در تسریع روند تکمیل مسیر فعال هستند.

بهنام‌جو با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در اجرای پروژه‌های استان بدون تعلل اقدام می‌کند، تأکید کرد: بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل به طول ۳ هزار و ۳۰۰ متر به اتمام رسیده و آسفالت‌ریزی این پروژه نیز انجام شده است.

وی گفت: کابل‌کشی محدوده فرودگاه نیز برعهده شرکت‌های بنیاد بوده که در حال اتمام است و به دنبال آن بحث نصب روشنایی است که تجهیزات خریداری شده که تا دو ماه آینده باند اصلی فرودگاه به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است؛ پرویز فتاح،   رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در یک سفر دو روزه جهت بازدید از پروژه‌های در دست اقدام شرکت‌های تحت نظارت خود و توانمندسازی مناطق مستعد و محروم، همچنین بازدید از عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری راه آهن میانه- اردبیل، کلنگ‌زنی مسکن محرومین، بازدید از روستاهای محروم مشگین شهر، بازدید از سد عمارت و تازه کند و شرکت در جلسات توانمندسازی، وارد استان اردبیل شده است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.