مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: شرکت گاز استان موفق شده است از طریق مولدسازی کالاهای مازاد در انبار این شرکت نسبت به ساخت ۱۳۰ ایستگاه گاز با صرفه‌جویی ۲۳۰ میلیارد ریال اقدام کند.

صرفه جویی ۲۳۰ میلیاردی شرکت گاز خراسان رضوی با ساخت ایستگاه‌های گازرسانی

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری در حاشیه بازدید از محل انبار مرکزی تدارکات و عملیات کالای این شرکت در مشهد اظهار کرد: شرکت گاز خراسان رضوی در راستای دو هدف استراتژیک مدیریت بهینه دارایی‌های فیزیکی و ارتقاء ارزش آفرینی پروژه‌ها در چند سال گذشته با دو چالش جدی روبرو بوده است. مشکل اول به واسطه افزایش قیمت‌ها و بعضا مسائل مرتبط با تحریم‌های ظالمانه بود؛ به نحوی که برای تزریق گاز در پروژه‌های گازرسانی روستایی و صنعتی به لحاظ عدم وجود ایستگاه تقلیل فشار با چالش روبرو شده بودیم.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به قدمت امور تدارکات و عملیات کالا در شرکت گاز خراسان رضوی تعدادی از تجهیزات و قطعات سال‌های گذشته به صورت مازاد در انبار وجود داشت. این دو موضوع باعث شد تا همکاران پرتلاش حوزه‌های مهندسی، بهره‌برداری، بازرسی فنی، گازرسانی به صنایع، HSE و به ویژه امور تدارکات و عملیات کالا در یک اقدام جهادی و گروهی اقدام به بازدید و تهیه لیست مازاد و راکد انبار نمودند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی عنوان کرد: با تلاش‌های جهادی کارکنان شرکت گاز خراسان رضوی تاکنون تعداد ۱۳۰ ایستگاه تقلیل فشار شامل ایستگاه CGS شهری به ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب بر ساعت، TBS به ظرفیت ۳۰ و ۲۰ مترمکعب و ایستگاه‌های مورد نیاز در حوزه گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اعم از ایستگاه‌های تقلیل فشار و اندازه‌گیری احداث شده است.

وی ادامه داد: با این اقدام ۲۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه‌های  شرکت گاز خراسان رضوی انجام شده که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

در ادامه این بازدید حسین علیزاده رئیس امور تدارکات و عملیات کالای شرکت گاز خراسان رضوی هم به ارائه گزارشی از مراحل ساخت و پیمان سپاری احداث ایستگاه‌های گازرسانی در خراسان رضوی پرداخت و اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات به کار رفته در ساخت این ایستگاه‌ها از محل اموال مازاد انبار و حدود ۱۰ درصد نیز طی فراخوان از شرکت‌های گاز استانی و بازار تهیه شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی، وی افزود: برخی از اقلام مازاد انبار کالا که در احداث این ایستگاه ها مورد استفاده قرار گرفته مطابق نظر کارشناسان بلا استفاده و باید اسقاط می‌شد که با تکیه بر دانش و تلاش جهادی کارکنان شرکت گاز خراسان رضوی به چرخه عملیاتی بازگشت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.