«حسرت» واژه ساده‌ و کوچکی‌ است در وصف آن حس مبهمی که بعد هر زیارت، همراه خود می‌بریم. هر بار با دست خالی آمدیم و با یک بغل پُر از کرامت شما، بازگشتیم. رسم ادب هم که باشد باید مجالی فراهم می‌شد برای جبران این همه مِهر.

اذن بده ما را، به قصد خدمت...

به گزارش قدس آنلاین، کاش اذن می‌دادید تا خانه شما را آب و جارو کنیم، گرد غبار کفش میهمان دیگری را بگیریم، عصا شویم برای گام‌های رنجور زائری و... اما دریغ که قسمت ما، فرصت خدمت در صحن و سرای حرم شما نبود. در خانه شما، خادم و خدمتگزار پرسعادت پرشمارند پس سهم ما برای جبران کرامت‌تان، «حسرت» و دریغ بوده است.

اما می‌دانی آقا، زائر تو راهی پیدا می‌کند تا خادمت شود. می‌دانی! این کرامت شماست که ما را مبتلا کرده است. زیر عَلَم پدرتان قد کشیدیم و همین قامت را باید پیش مردمانی خم کنیم که مِهر شما را بر دل دارند.

خدمت شما که محدود به حریم حرم‌تان نمی‌شود؛ حُرمتش فراتر از نام و نشان‌های مرسوم است. کیلومترها دورتر از طلاییِ گنبدتان، می‌شود چراغی را به نیت شما روشن کرد، غمی را به نام شما از دلی زدود، دستی را به یاد شما گرفت و گرهی را به قصد خدمتگذاری‌تان، برای بنده‌ گرفتاری، به چنگ و دندان گشود.

 اصلاً خدمت شما که جغرافیا ندارد. دور یا نزدیک، در هر جامه و هر جایگاهی به نیت همان ۸ ساعت خدمت مرسوم، می‌شود خادم شد. فقط تو بخواه، فقط تو بخوان... اذن می‌دهی آقا؟

۰۰۰

یک دعوت برای تو که همدلی

ای رفیق همراه و همدلی که تو هم دوست داری در این حال و هوای دهه آخر صفر، آستینی بالا بزنی به نیت خدمتگزاری به زائر آقا علی بن موسی‌الرضا(ع)، بیا باهم قول و قراری بگذاریم؛ خادمی این مجلس که نیاز به لباده و نشان خاصی ندارد. همه‌اش یک نیت‌ است و یک «بسم‌الله...»

بیا ندیده و نشناخته، این روزها کنار هم باشیم به این قصد که همه «خادم‌الرضاییم»

آن‌قدر که از دستمان ساخته است، در این روزهای پیش رو، خدمت کنیم به آقایی که در سفت و سخت روزگار، دستگیر بی‌پناهی‌های ما بوده، نامش را صدا بزنیم و گره از کار نیازمند یا رنجوری بگشاییم.

 پای‌کاری؟ پس بگو «بسم الله...»

۰۰

خوبی‌ها را شریک شویم

اگر نیت کردی تا در هر لباس و با هر وسع و قدر خودت، خادم‌الرضا باشی؛ می‌توانی برای ترویج این فرهنگ خوب و شناساندن نیت زیبایت، به پویش سراسری «همه خادم‌الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» بپیوندی، تا صدایی باشی برای فراخواندن دیگران. فراموش نکن که ما قطره‌های کوچک، بارها در تلخ و شیرینِ روزگار این وطن، شانه‌به‌شانه هم «دریا» را ساختیم. بیا یک بار دیگر هم موج باشیم و دریا شویم... بیا و بگو که در این روزهای پیش رو، چطور سهیم شدی در ساختن این موج بلند؟

عکس و فیلم خدمتت را با هشتگ #همهخادم‌الرضاییم به نشانی imamreza_khadem در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، ایتا) روانه کن تا تو هم بخشی از این حرکت بزرگ شوی و به خلق الگویی ماندگار، کمک کرده باشی.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.