کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: چندگانگی قیمت لبنیات در بازار این استان و نبود مبنایی برای کنترل قیمتهای اقلام لبنی نظارت بر این بخش را مشکل کرده است.

چندگانگی قیمت لبنیات در بازار نظارت را مشکل کرده است

به گزارش قدس آنلاین، عباس اخوان افزود: وزارت جهاد کشاورزی تعیین قیمت مصوب برای ۱۰ قلم مواد لبنی را به سه قلم تقلیل و نوید کاهش ۱۰ درصدی قیمتهای این سه قلم را داده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که هنوز قیمت مصوب سه قلم محصول لبنی از سوی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام نشده لذا معیاری برای مقابله با گران فروشی و کنترل قیمت لبنیات در بازار وجود ندارد.

کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینک هر قلم از محصولات لبنی چند قیمت دارد و اگر قرار بر کاهش ۱۰ درصدی سه قلم کالای لبنی باشد باید ابتدا قیمت مصوب این سه قلم کالا از سوی دولت اعلام و ابلاغ شود.

وی افزود: با این وضعیت به رغم گران فروشی لبنیات در خراسان رضوی و افزایش قیمتها، حوزه نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت ملاکی برای برخورد با آن ندارد و این امر کار را مشکل کرده است.

اخوان ادامه داد: با این حال طی چند روز اخیر سه پرونده گران فروشی برای واحدهای تولیدی لبنی  در خارج از خراسان رضوی که جزو برندهای پرفروش در این استان بودند تشکیل شد.

وی میزان تخلفات این سه واحد تولیدی را ۳۷ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال ذکر کرد.

پیش از این شیر و ۱۰ قلم کالای لبنی قیمت مصوب داشتند اما به دلیل درخواست تولیدکنندگان مبنی بر تغییر قیمت مصوب شیر و محصولات لبنی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حال بررسی این موضوع و ارایه قیمت کارشناسی شده به ستاد تنظیم بازار کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی جمعه هفته گذشته در ساوه اعلام کرد با تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و بنا به دستور رییس جمهوری در مورد ثبات قیمت ها، فراوانی و دسترسی اقلام، از هفته آینده قیمت سه محصول اصلی شیر، پنیر و ماست ۱۰ درصد کاهش می یابد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.