معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی از خروج ۳۸۰ میلیون دلار کالا از مرزهای استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

۳۸۰ میلیون دلار کالا از مرزهای خراسان جنوبی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، الیاس جویبان ظهر روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۳۴ هزار واحد صنفی در سطح استان فعال است، بیان کرد: در این حوزه برای بیش از ۸۵ هزار نفر اشتغال فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری یک هزار و ۷۱۰ پروانه کسب صنفی در استان صادر شده است، تصریح کرد: با صدور این پروانه ها برای ۴ هزار و ۲۷۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی از افزایش ۱۹.۵ درصدی صدور پروانه های صنفی خبر داد و عنوان کرد: پروانه کسب های صادره به ترتیب در رسته های خدماتی ۲۷۱، تولیدی ۲۷۰، توزیعی ۹۰۲ و خدمات فنی ۲۶۷ فقره بوده است.

جویبان با بیان اینکه به ۱۸ طرح مشاغل خانگی بیش از ۱۰ هزار و ۷۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم، بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال ۳۸ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر ده است.

تولید ۱۱۰ هزار متر مربع فرش دستبافت در استان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی از تولید ۱۱۰ هزار متر مربع فرش دستبافت در استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: ارزش ریالی فرش های تولیدی بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی ۵۰ هزار بافنده فرش در استان وجود دارد که سالانه بیش از ۱۶۰ هزار متر مربع فرش تولید می کنند.

جویبان با اشاره ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان عنوان کرد: اقتصاد مرز از پتانسیل های این استان است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی از صادرات ۳۸۰ میلیون دلار کالا از مرزهای استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و بیان داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی میزان واردات از مرزهای استان را از ابتدای سالجاری ۱۱ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان به لحاظ وزنی حدود یک هزار و ۱۵۷ تن برآورد شده است.

جویبان با اشاره به اقدامات مهم در حوزه تجارت خارجی در سال ۱۴۰۰ هم گفت: افزایش سهمیه ارزی مرزنشینان به ازای هر نفر در خراسان جنوبی از ۱۰۰ دلار به ۴۰۰ دلار با هدف کمک به معیشت این قشر و رونق مبادلات مرزی و تجاری انجام شده است.

انجام ۴۸ هزار بازرسی از واحدهای اقتصادی استان

معاون بازرسی سازمان صمت خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان داشت: از ابتدای امسال بیش از ۴۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان انجام شده است.

علی تهوری بیان کرد: در این راستا ۸۵۹ فقره پرونده تخلف به ارزش ۳۱۱ میلیارد و ۳۰۹ میلیون ریال برای واحدهای متخلف در استان تشکیل شده است.

به گفته وی با رسیدگی به پرونده ها بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۷۳ میلیون و ۲۶۲ هزار ریال به شاکیان برگشت داده شده است.

معاون بازرسی سازمان صمت خراسان جنوبی تصریح کرد: سه هزار و ۳۱۱ مورد گزارش مردمی که به سامانه ۱۲۴ سازمان اعلام شده بود نیز در ۶ ماهه نخست سالجاری مورد رسیدگی بازرسان قرار گرفته است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.