وزیر نیرو گفت: توسعه صنعت برق، نخستین برنامه ما در وزارت نیرو است که مجبوریم عقب ماندگی چند سال گذشته را به سرعت جبران کنیم و این یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است.

باید عقب افتادگی گذشته صنعت برق جبران شود

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر محرابیان در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه افزود: در صنعت برق باید منابع کشور و بخش خصوصی را در نظر بگیریم تا شاهد رشد این صنعت باشیم.

 

وی گفت: ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تکمیل نیروگاه‌های در حال ساخت و همچنین توجه به انرژی تجدید پذیر به عنوان محور صنعت برق کشور خواهد بود.

 

وزیر نیرو دومین برنامه اصلی خود در صنعت برق را بهینه سازی مصرف اعلام کرد و افزود: بهینه سازی مصرف حداکثری در بخش تولید و مصرف معقول مدنظر است.

 

محرابیان گفت: امروز در بخش خانگی شاهد افزایش شدت انرژی هستیم که این امر فقط با پند و اندرز اصلاح نمی‌شود بلکه اگر مشترکان را تشویق به کاهش مصرف کنیم و آن را به عنوان فرهنگ ترویج دهیم، کارسازتر است.

 

وی افزود: در حوزه بهینه سازی مصرف در صنعت و خانگی، باید منفعت نصیب مشترکان صرفه جو شود.

 

وزیر نیرو در زمینه صدور خدمات فنی مهندسی صنعت برق نیز گفت: این صنعت در بسیاری از کشورها، در حال ساخت نیروگاه و تجهیزات صنعت برق است که باید این موضوع بیش از این مورد توجه قرار گیرد و ما به عنوان حامیان صنعت برق به آن توجه می‌کنیم.

 

وی افزود: رابطه بین صنعت برق و بخش خصوصی به خصوص سندیکای برق به عنوان اتاق فکر باید تنگاتنگ شود تا شاهد رشد این صنعت باشیم.

 

محرابیان به ظرفیت نیروگاهی کشور در ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: با شروع انقلاب اسلامی ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور ۷ هزار مگاوات بود که امروز به ۸۳ هزار مگاوات رسیده است.

 

وی با اشاره به این که رشد مصرف و تقاضا برای مصرف برق بیش‌تر از ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور است افزود: در تابستان گذشته به دلیل رشد کم صنعت برق حدود ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق داشتیم که به صورت محدودیت در تولید و خاموشی اعمال شد.

 

وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به خاموشی‌های اعمال شده، تابستان تلخی در صنعت برق پشت سر گذاشته شد، چون اعمال محدودیت برق یعنی کاهش رشد تولید که این موضوع بسیار تلخ است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.