آتش سوزی یک دستگاه اتوبوس به علت نقص فنی در محور گلبهار به مشهد، انتقادات و واکنش های تندی را از سوی مسئولان ارشد این شهر در پی داشت.

انتقاد تند و تیز مسئولان گلبهاری از متولیان حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین؛ در پی این حادثه؛ امام جمعه گلبهار با انتقاد شدید از کم کاری مسئولان ذیربط و متولیان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: صنعت حمل و نقل پیشران پیشرفت یک جامعه است اما ناوگان حمل و نقل عمومی گلبهار طی هشت سال گذشته صرفا مستهلک شده و متولیان امر بری کارآمدی و بروزرسانی و جایگزینی خودروهای جدید و نو اقدامات درخور شایسته و کافی انجام نداده اند.
حجه الاسلام جواد غلامی خاطرنشان کرد: حالا که زنگ خطر این فرسودگی و ناتوانی در خط گلبهار به مشهد به صدا در آمده، و جان ارزشمند شهروندان گلبهاری به خطر افتاده، متولیان امر به خود آمده و تمهیدات جدی، شایسته و ایمنی بخش را مبذول نمایند.
وی افزود: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در گلبهار به یک سوم حد استاندارد رسیده که از جمله دلایل عمده آن عدم استاندارد ناوگان، نبود ایمنی و فرسودگی آن است که تبعات زیست محیطی فراوانی را در پی دارد و باعث عدم استقبال مردم شده است.
امام جمعه گلبهار خطاب به استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد گفت: این واقعیت که گلبهار بخشی از مشهد و حاشیه است بایستی مورد پذیرش مسئولان قرار گیرد تا خدمات بخشی ناوگان اتوبوسرانی مشهد، شامل حال شهروندان گلبهاری نیز شود.
وی با انتقاد از شورای همتای استان تصریح کرد: این شورا باید از سیاست گذاری های یک بام و دو هوای خود دست بردارد. مگر می شود ناوگان اتوبوسرانی مشهد به بینالود که دورتر از گلبهار است و یا میامی – که جمعیت بسیار کمتری نیز دارند- خدمات ارائه نماید اما به گلبهار هیچ خدماتی در این بخش به شهروندان گلبهاری ارائه نشود؟!. تا کی شهروندان گلبهاری باید تاوان تصمیمگیری های غلط و چندگانه مسئولان بالادستی را بدهند؟ حالا در کنار تمام ضعف ها و کاستی های ناوگان حمل و نقل گلبهار به مشهد بایستی دغدغه های جانی مسافران را نیز اضافه کرد که باعث نگرانی شهروندان گلبهاری شده است. البته تاکنون هشدارها و توصیه های لازم داده شده است اما گوش شنوایی برای دریافت مطالبات به حق شهروندان گلبهاری نبوده و امیدوارم مسئولان بخش حمل و نقل عمومی استان از خواب غفلت بیدار شوند.
فرماندار گلبهار نیز با اشاره به جلسه پنج شنبه گذشته خود با مدیر کل اداره حمل و نقل جاده ای  خراسان رضوی اظهار کرد: در آن جلسه نیز بر نیاز به حق شهروندان گلبهاری به حمل و نقل استاندارد، ایمن و شایسته در بکارگیری ناوگان تجدیدنظر نمایند.
مهدی دونده افزود: در عین حال و با توجه به آتش سوزی یکدستگاه اتوبوس حامل مسافران گلبهاری مجددا به متولیان حمل و نقل اعلام می نمایم که خط قرمز ما؛ جان و امنیت شهروندان است و ضرورت دارد توجه جدی به ارتقای بخش حمل و نقل گلبهار داشته، و در سیاست های خود تجدیدنظر نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.