نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: حضرت زینب کبری(س) احیا کننده قیام خونین کربلا بود و نهضت عاشورا را تبدیل به یک انقلاب جهانی کرد.

حضرت زینب (ع) نهضت عاشورا را تبدیل به انقلاب جهانی کرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ویژه برنامه سالروز رحلت اسوه صبر و استقامت، ام المصائب؛ حضرت زینب کبری(س) که ظهر امروز در رواق امام خمینی (ره) بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد، به تبیین شخصیت ولایی این بانوی بزرگوار پرداخت و گفت: وقتی حضرت زینب (س) دیده به جهان گشود قنداقه آن حضرت را به پیامبر(ص) دادند؛ ایشان او را زینب یعنی مایه زینت و افتخار پدر نام نهادند و فرمودند: «این دختر دارای جلالت و عظمت بسیار است». 
وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) از نظر شخصیتی شباهت بسیاری به حضرت خدیجه(س) داشتند و همانطور که ایشان تمام ثروت و ظرفیت‌های وجودی خود را در راه توسعه و اعتلای اسلام خرج کردند، این بانوی با فضیلت نیز نهضت خونین عاشورا را تبدیل به یک انقلاب جهانی کردند و به این ترتیب موجب احیاء دوباره اسلام شدند.
امام جمعه مشهد افزود: حضرت زینب (س) در کربلا جلوه‌ای از عظمت و شکوه شخصیت والای امیرالمومنین(ع) را به نمایش گذاشتند و زمانی که ایشان در شام علیه دستگاه اموی خطبه خواندند همه به یاد امیرالمومنین(ع) افتادند.  
خطیب حرم مطهر رضوی افزود: دستگاه بنی امیه بعد از به شهادت رساندن سیدالشهدا(ع) در کربلا می‌خواستند با تبلیغات وسیع نهضت خونین آن حضرت را به صورت بسیار ضعیف و ضد اسلام معرفی کند ولی افشاگری‌های زینب کبری (س) موجب شد جریان کربلا به صورت یک انقلاب مقتدرانه جلوه کند.
وی اضافه کرد: این بانوی بزرگوار در روز عاشورا تمام مصائب را تحمل کردند و جان امام زمان خود یعنی حضرت زین العابدین(ع) را نجات داده و ایشان را دعوت به صبر و بردباری کردند.
آیت الله علم الهدی ابراز کرد: دستگاه بنی امیه بعد از واقعه عاشورا از ترس افشاگری‌های حضرت زینب (س) ایشان را از مدینه به شام تبعید کردند و از آنجا که این بانوی بزرگوار دیگر تاب بازگشت به شام و یادآوری مصائب کربلا را نداشتند، در نزدیکی این شهر جان به جان آفرین تسلیم و از دنیا رحلت کردند.
از دیگر برنامه های این مراسم اجرای برنامه مرثیه سرایی و ذکر مصیبت توسط ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت (ع) و قرائت زیارت رجبیه بود و در پایان نیز زائران و مجاوران نماز ظهر و عصر را به امامت آیت الله علم الهدی اقامه کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.