مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با اصلاح قانون گاز بهای کوره‌های آجرپزی، ۱۲۸ میلیارد تومان به حساب این گروه منظور شد.

قبوض گاز کوره‌داران خراسان رضوی تعدیل شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری افزود:  مطابق بند(ط) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشوری تعرفه گاز بهای مشترکان صنعتی تابعی از نرخ خوراک پتروشیمی تعیین می‌شود که بر اساس این قانون نرخ تعرفه کوره‌های آجرپزی از ابتدای امسال بر مبنای ۱۰ درصد نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به شرکتهای پتروشیمی محاسبه شده بود.

وی خاطر نشان کرد: با استفساریه‌ای که در خصوص بند(ط) در اسفندماه امسال ابلاغ شد، کوره‌های آجرپزی از شمول این بند خارج شده و تعرفه آنها در سال جاری مطابق تعرفه کسب و خدمات تجاری بازنگری و محاسبه شد.

وی افزود: بر طبق این استفساریه گاز بهای کوره داران با تعرفه بخش کسب و خدمات تجاری به قیمت یک هزار و ۴۹۵ ریال در هر مترمکعب مصرف محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی سیاست وزارت نفت و شرکت گاز را حمایت و پشتیبانی از تولید بیان کرد و گفت: تاکنون ۲هزار واحد تولیدی و صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در استان با هزینه‌ای افزون بر چهار هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز به صورت یارانه‌ای گازرسانی شده که این موضوع موجب صرفه‌جویی سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع شده است.

افتخاری اظهار داشت: سامانه خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز استان خراسان رضوی با شماره ۱۵۹۴ آماده راهنمایی تولیدکنندگان در مورد نحوه بهره‌مندی از گاز طبیعی است.

شرکت گاز خراسان رضوی به ۲ و نیم میلیون مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.