حماس به مناسبت روز «اسیران فلسطینی» با انتشار بیانیه‌ای بر حمایت از اسرای فلسطینی دربند زندان‌های اشغالگران تاکید کرد.

تاکید حماس بر اولویت آزادسازی اسرای فلسطینی

به گزارش قدس آنلاین، جنبش مقاومت اسلامی حماس به مناسبت روز اسیران فلسطینی، بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد. در متن این بیانیه آمده است: «ما به قهرمانی اسرای خود افتخار می‌کنیم و خواستار حمایت از پایداری آن‌ها هستیم. ما روز اسیران فلسطینی را گرامی می‌داریم. بیش از ۴۸۰۰ نفر از مردم ما همچنان از ظلم و ستم در زندان‌های رژیم صهیونیستی رنج می‌برند. در میان اسرای فلسطینی، ۱۵۰ کودک، ۳۲ زن، ۵۳۵(اسیر) اداری و نزدیک به ۷۰۰ اسیر بیمار هستند.»

جنبش مقاومت اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه اسرا از آن رنج می‌برند جنایتی مستمر علیه آنهاست، اعلام کرد: «مردم ما هیچ گناهی جز دفاع از سرزمین اشغالی خود و پایبندی به حقوق مشروع خودشان که مهمترین آن‌ها آزادسازی سرزمین شان و بازگشت به آن است، ندارند. ما به اسرای قهرمان خود در زندان‌های رژیم اشغالگر درود می‌فرستیم و به اتحادشان در مقابله با جنایات اشغالگران علیه آنها افتخار می‌کنیم.»

حماس با اعلام اینکه آزادسازی اسرا اولویت این جنبش است، این موضوع را دغدغه مردم فلسطین دانست و بر تلاش برای رهایی زندانیان با تمام امکانات و وفاداری به درد و فداکاری آن ها تاکید کرد.

حماس دشمن صهیونیستی را مسئول جنایات سیستماتیک علیه اسرای شجاع و سرافراز فلسطینی دانست و اظهار کرد:«عاملان جنایات علیه زندانیان ما بی مجازات نخواهند ماند. تداوم تعقیب نمایندگان شورای قانونگذاری فلسطین توسط اشغالگران و بازداشت اداری آنها برای مدت طولانی، جنایت و نقض آشکار تمام هنجارها و میثاق‌های بین المللی است. احضار و تعقیب نامزدهای انتخاباتی از میان رهبران ما تلاش مذبوحانه‌ای است که در جلوگیری از استیفای حق مشروعشان و نادیده گرفتن مبارزه آنها برای به دست آوردن آزادی، آزادسازی سرزمینشان و بازگشت به آن موفق نخواهد بود.»

جنبش مقاومت اسلامی از توده‌های مردم فلسطین خواست که به حمایت از زندانیان ادامه دهند. حماس همچنین از همه نیروها و جناح‌های فلسطینی خواست که متحد شده و دست به دست هم بدهند تا به هر وسیله‌ای از زندانیان محافظت و دفاع کنند.

حماس در پایان این بیانیه افزود:«ما بر اهمیت تلاش‌های مشترک فلسطینی، عربی، اسلامی و بین‌المللی در تمامی سطوح سیاسی، رسانه‌ای و بشردوستانه برای محافظت از زندانیان و افشای جنایات اشغالگران علیه آن‌ها تاکید می‌کنیم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.