مجموعه فرهنگ قصه‌شناسی یلدا نوشته علی خانجانی در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران معرفی می‌شود.

معرفی «فرهنگ قصه‌شناسی یلدا» در جشنواره پویانمایی تهران

به گزارش قدس آنلاین، علی خانجانی نویسنده و پژوهشگر ایرانی که مجموعه ۱۶ جلدی او با عنوان «فرهنگ قصه‌شناسی یلدا» با معرفی ۸ هزار روایت شفاهی به ثبت رسیده از قصه‌های ایرانی از اقوام ایرانی از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده، قرار است در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به معرفی این مجموعه داستان به انیماتورها بپردازد.

به عقیده‌ او  بی‌شک داستان‌ها و افسانه‌های ایرانی مملو از اتفاقات جالب و خیال‌انگیز و شخصیت‌هایی است که می‌تواند دستمایه انیمیشن‌ها قرار گیرد.

ادبیات داستانی ما در بخش قصه‌ها و افسانه‌ها جدا از کارکرد سرگرمی و آموزشی خودشان فرصت‌های طلایی برای مردم‌شناسی هستند و همچنین کارکرد پویانمایی هم تنها سرگرم کردن نیست، بلکه پیام‌هایی را منتقل می‌کند و به تبع آن شناخت ادوار مختلف تاریخ، مردمان و نگرش آن‌ها به محیط در این حوزه اهمیت پیدا می‌کند که همه این موارد در قصه‌ها و افسانه‌های ما وجود دارد.

چه بهتر که انیمیشن به‌طور غیرمستقیم و هنرمندانه زمینه شناخت را برای مردم‌شناسان، جامعه‌شناسان و پژوهشگران ادبی و هنری فراهم کند تا بتوانند تصاویر ناب و بکری از زندگی مردم آن سرزمین ارائه کنند.

نشست معرفی کتاب «فرهنگ قصه‌شناسی یلدا» ۱۰ خردادماه ساعت ۱۷ در سالن کنفرانس ۱ مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.