قدس آنلاین در یک پرونده ۳۳ قسمتی با موضوع دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع)  و در گفتگو با کارشناسان، داوران و برگزیدگان به بررسی این جشنواره از ابعاد مختلف  پرداخت.  

پرونده ۳۳ قسمتی دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع)

به گزارش قدس آنلاین، در این پرونده  طی گفتگو با ۱۶ داور این جشنواره ، عبدالکریم خیامی  و بخشی زاده  داور بخش رادیو و تلویزیون ، علی فاخری و حسن قربانی داور بخش گزارش خبری، مهدی فرجی برزگر  و سلیم غفوری داور بخش نماهنگ و مستند، هادی البرزی و مهدی شهاب تالی داور بخش گزارش خبری ، مریم سلیمی داور بخش گرافیک، فرامرز عامل بردبار و حمیدرضا  گیلانی فر داور بخش عکس خبری، محمدحسین ساعی داور بخش رساله، فرزانه شریفی داور بخش بازی و نرم افزار ،  تقی عالمی داور بخش موشن گرافیک، سپهر خلجی و عبدالله گنجی داور بخش خبر مصاحبه و یادداشت به بررسی ابعاد مختلف دومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) پرداخت شد .

همچنین در این پرونده  از طریق گفتگوهای حضوری و ویدیویی دیدگاه ها و صحبت های   برگزیدگان  در بخش های مختلف دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) از جمله  ، محمدحسن صلواتی نفر دوم و هادی دهقان پور نفر سوم بخش عکاسی خبری، هاشم‌مسعودی نفر اول بخش مستند داخلی و نفر دوم بخش نماهنگ داخلی، روشنک ذوالفقاری نفر سوم بخش آثار نمایشی تلویزیونی، اصغر پورامان نفر اول بخش آثار نمایشی تلویزیونی، صادق حسینی نفر اول بخش نماهنگ داخلی، مجتبی حسنی نفر دوم بخش ترکیبی رادیویی ، مهدی توحیدی نفر اول بخش تیتر، فاطمه مرادزاده نفر اول و مریم شریفی نفردوم بخش مصاحبه ، حنان سالمی نفر اول بخش گزارش ، هما سعادتمند نفر دوم و  سمانه علی اکبری نفر سوم بخش گزارش، بنیامین یوسف زاده نفر سوم بخش سرمقاله و یادداشت، ازیتا ذکا نفر سوم بخش مصاحبه و مهدی احمدی شایسته تقدیر در بخش خبر   مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

 در این پرونده طی گفتگویی  با علیرضا مقصودی مدیر رادیو جوان که مهمان ویژه  اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) بود حوزه های مختلف این جشنواره و تاثیر آن بر تقویت فرهنگ رضوی در جامعه مورد کاوش قرار گرفت.

 گفتگو با نفر اول بخش تیتر دومین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا(ع)

مهدی توحیدی، در گفت و گو با قدس آنلاین مطرح کرد : مطلب من در خصوص هتل ها و ساختمان هایی است که در اطراف حرم ساخته شده و جلوی گنبد امام رضا(ع) را گرفته است. تیتر گنبد خورشید در محاصره غول های بتنی، غول های بتنی اشاره به هتل هایی است که ساخته شده و جلوی دید را گرفته است.

 جشنواره رسانه ای امام رضا (ع)، فرصتی برای تقویت فرهنگ رضوی در جامعه

سلیم غفوری، داور بخش مستند و نماهنگ جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در گفت وگو با قدس آنلاین بیان کرد: جشنواره امام رضا (ع) هنوز جشنواره جوانی است و مسیر طولانی تری باید طی کند.  آثار از نظر کیفی و کمی نسبت به سال گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و مسیر رو به رشدی را طی کرده است.

گفت وگو اختصاصی قدس آنلاین با عالمی، داور بخش موشن گرافی و پویا نمایی دومین جشنواره امام رضا(ع)

تقی عالمی، در گفتگو با قدس آنلاین عنوان کرد: جشنواره امام رضا(ع) ظرفیت جهانی شدن دارد.در این‌جشنواره حضور خانم ها بسیار پررنگ بود.

 گفت و گو با داور بخش عکس دومین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا(ع)

فرامرز عامل بردبار در گفت و گو با قدس آنلاین عنوان کرد: عکس های امسال نسبت به پارسال برتری داشت و ما شاهد مجموعه عکس های فوق‌العاده زیادی بودیم. عکس برگزیده این دوره در لحظه اتفاق افتاده بود و خاص بود.

ارزیابی جشنواره، هم می تواند نسبت به سال گذشته باشد و هم جشنواره های مشابه

خیامی، داور بخش رادیو و تلویزیون در گفت و گو با قدس آنلاین بیان کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) هم رشد کمی شرکت کنندگان وهم رشد کمی آثار را دارا بود.

ظرفیت زیادی در حوزه تولید نماهنگ و مستند داریم

سلیم غفوری، داور بخش مستند و نماهنگ جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در گفت وگو با قدس آنلاین عنوان کرد:  جشنواره امام رضا (ع) هنوز جشنواره جوانی است و مسیر طولانی تری باید طی کند. آثار از نظر کیفی و کمی نسبت به سال گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و مسیر رو به رشدی را طی کرده است.

 نام حضرت رضا(ع) می تواند در سراسر عالم اتفاقات عجیبی را رقم بزند

هاشم مسعودی، نفر اول بخش مستند داخلی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در گفت وگو با قدس آنلاین ابراز کرد: اهمیت جشنواره امام رضا(ع) هرساله بیشتر می شود. - نام حضرت رضا(ع) میتواند در سراسر عالم اتفاقات عجیبی را رقم بزند.

برای ارزیابی آثار به زاویه دید خبرنگار و کیفیت فنی آثار توجه ویژه ای داشتیم

قربانی، داور بخش گزارش خبری این جشنواره  در گفت و گو با قدس آنلاین ابراز کرد:  مسئولین جشنواره باید بیش از گذشته به موضوع کیفی دقت کنند. جشنواره امام رضا باید در آینده از رسانه های نوین و شیوه های پیام رسانی جدید بیشتر استفاده کند.

تلاش داریم تا سال آینده بخش مخاطبان مردمی جشنواره را فعال تر کنیم

فاخری، داور بخش گزارش خبری در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: انتظار ما از جشنواره این بود که همه نوع از جریان های سیاسی و خبرگزاری ها شرکت کنند، اما این اتفاق کمتر مشاهده شد. - یکی از دلایل این اتفاق، عدم اطلاع رسانی خوب و به موقع بود.

 جایی برای رقابت و کشف استعداد ها

بخشی زاده ، داور بخش رادیویی دومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در گفتگو با قدس آنلاین عنوان کرد: به نظر می رسد در رسانه های مکتوب و رسانه های شنیداری و دیداری برای فراخوان آثار، کم کاری کردیم.

قدس آنلاین: یکی از کارکردهای جشنواره امام رضا (ع)، احیای فرهنگ رضوی و فرهنگ اهل بیت (ع) در فضای رسانه ای کشور می باشد.

جشنواره امام رضا (ع) باعث دیدن خبرنگاران رضوی می شود

شریفی، نفر دوم بخش مصاحبه در گفت وگو با قدس آنلاین بیان کرد: یکی از کارکردهای جشنواره امام رضا (ع)، احیای فرهنگ رضوی و فرهنگ اهل بیت (ع) در فضای رسانه ای کشور می‌باشد.

بخش گزارش های رادیویی باید از بخش تلویزیونی جدا شود

شهاب، داور بخش گزارش های خبری در گفت وگو با قدس آنلاین اظهار کرد: گزارش های خبری جشنواره امسال از لحاظ کیفی مناسب نبودند. - بهتر است که بخش گزارش های رادیویی جدا از بخش تلویزیونی نمایش داده شود.

آثار برگزیده به خوبی فرهنگ رضوی را به مخاطبین نشان میدادند

البرزی، داور بخش گزارش های خبری در گفت وگو با قدس آنلاین عنوان کرد: - گزارش های خبری منتخب در جشنواره امسال از خلاقیت و نوآوری برخوردار بودند. - زائرین امام رضا(ع) انتظار دارند در تولید گزارش های خبری اطلاعات لازم را در اختیارشان بذاریم.

 رسانه بازی در خدمت توسعه فرهنگ رضوی

شریفی، داور بخش بازی و نرم افزار در گفت وگو با قدس آنلاین بیان کرد: - برگزاری جشنواره امام رضا(ع) باعث شد که فرهنگ رضوی به همه ی مخاطبان انتقال پیدا کند. - یکی از اهداف این‌جشنواره،حمایت از تولیدکنندگان در همه عرصه های هنری بود.

 برگزاری این جشنواره، حس و حال امام رضایی را بهتر و بیشتر منعکس می‌کند

پورامان، نفر اول بخش آثار نمایشی تلویزیونی در گفت‌وگو با قدس آنلاین ابراز کرد: دو اثر از مرکز آذربایجان شرقی ارسال کردیم با عناوین عطر حرم و قطار که به صورت نمایش‌های تک قسمتی رادیویی برای این جشنواره ارسال شد. تفاوتی که جشنواره امام رضا(ع) با سایر جشنواره ها دارد این است که غیر از داوران و کارشناس آقا امام رضا هم به این آثار نظر دارند.

امسال با تفکیک آثار جشنواره حرفه‌ای‌تر برگزار شد

ذوالفقاری، نفر سوم بخش آثار نمایشی تلویزیونی در گفت‌وگو با قدس آنلاین بیان کرد: جشنواره امام رضا(ع) با برنامه ریزی و نظم، کار خودش را به پایان رساند و طبق وعده سرقولش ماند. این جشنواره حس رقابتی را در منِ تولید کننده بیشتر می‌کند و باعث تلاش بیشتر می‌شود.

گفت وگو اختصاصی قدس آنلاین با صلواتی، نفر دوم بخش عکس خبری دومین جشنواره امام رضا(ع)

حسن صلواتی، در گفتگو با قدس آنلاین عنوان کرد: - جشنواره امام رضا(ع)، به توزیع و انتشار آثار تولیدی کمک می‌کند. - این جشنواره نسبت به سال قبل در گسترش فرهنگ رضوی تاثیرگذارتر بود.

جشنواره امام رضا با جشنواره‌های که قدمت بیشتری دارند قابل مقایسه نیست

ساعی، داور جشنواره در گفت و گو با قدس آنلاین مطرح کرد: - جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) جشنواره نوپا و جدید است که قاعدتاً نمی‌شود با جشنواره هایی که قدمت زیادی دارد مقایسه کرد. - در این ایام به دلیل تعدد جشنواره‌ها و تعدد اتفاقات رسانه‌ای که در کشور و حتی به زبان فارسی در دنیا به وجود آمده است اینکه بتوان نام و نشان جدید به وجود آورد کار دشواری است.

امیدوارم جشنواره روند رو به رشد خود را ادامه دهد

علی اکبری، برگزیده جشنواره در گفت و گو با قدس آنلاین مطرح کرد: - امسال به دلیل اینکه به بخش داخلی جشنواره، بخش بین الملل هم اضافه شده بود سطح جشنواره را هم از لحاظ کمی و هم کیفی بالا برده بود. - فضای رسانه ای کشور ما به برگزاری این چنین جشنواره هایی به شدت علاقه مند است.

برنامه ریزی برای سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) آغاز شده است

سلیمی، داور جشنواره در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: -این جشنواره با دوسال سابقه فعالیت حکم نهالی را دارد که به سرعت مسیر تعالی و رشد خودش را با لطف خدا و عنایت حضرت به سرعت در حال طی کردن است. -همچنین به عنوان رویدادی حرفه‌ای و خجسته فرصتی برای اهالی رسانه ایجاد کرده تا هرکدام در بخش های مختلف ضمن خلق آثاری ارزشمند توانایی خودشان را به محک دربیاورند.

جشنواره‌ای که موضوعی اعتقادی را در سطح بین المللی گسترش دهد قابل تقدیر است

سالمی، برگزیده جشنواره در گفت و گو با قدس آنلاین بیان کرد: - یکی از نقاط قوت جشنواره که خیلی هم چشمگیر بود حضور قومیت های مختلف داخلی و ملیت های متفاوت خارجی بود. - اتفاق میمون و مبارکی که تداوم آن می‌تواند لبیکی به فرمایش امام رضا(ع) باشد.

 جشنواره امام رضا(ع) امسال رو به جلو حرکت کرد

گنجی، داور جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در گفت وگو با قدس آنلاین مطرح کرد: کیفیت آثار جشنواره امسال نسبت به پارسال گامی رو به جلو بود. فضای رسانه ای کشور به این جشنواره ها نیاز زیادی دارد.

سعی میکنیم موضوعات مختلف با هدف ارشادی_تربیتی تولید کنیم

حکمت آرا، نفر سوم بخش ترکیبی رادیویی در گفت وگو با قدس آنلاین بیان کرد: - اثری که به جشنواره ارسال شد از برنامه های روتین تولید شده در گروه خردسال رادیو آبادان بود. - سعی میکنیم اثراتی تولید کنیم که حال کودکان را خوب‌ کنیم.

کارکردن برای حضرت رضا(ع) بزرگترین انگیزه است

حسینی، نفر اول بخش نماهنگ داخلی در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: - جشنواره امسال را از پارسال بسیار جلوتر دیدم. - برنامه ریزی ها دقیق تر بود و اینکه مکان برگزاری جشنواره حرم امام رضا(ع) بود، موضوع بسیار جذابی بود.

 جهت ترویج فرهنگ رضوی در جشنواره شرکت کردم

دهقان پور، به عنوان نفر سوم بخش عکاسی خبری در گفت و گو با قدس آنلاین عنوان کرد: - با توجه به اینکه بنده پارسال هم در اختتامیه حضور داشتم اطلاع رسانی و سایر مواردی که به جشنواره مربوط می‌شود از نظر من امسال ضعیف تر بود. - هدف بنده از شرکت در جشنواره این بود که شرایط خاص حرم را در قالب عکس بازتاب دهم و ارادت و حس خوب را به مخاطب منتقل کنم.

 جای جشنواره امام رضا(ع) در فضای رسانه ای ما خالی بود

نفر اول بخش مصاحبه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در گفتگو با قدس آنلاین، در ارزیابی این جشنواره گفت: به نظر من از آنجایی که این جشنواره نوپاست و امسال دومین سال خودش را پشت سر گذاشت، می‌شود به آن نمره خوبی داد.

 آداب و رسوم زیارت در دیگر کشورها جزو موضوعات جشنواه قرار گیرد

نفر سوم بخش مصاحبه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در گفتگو با قدس آنلاین عنوان کرد: آداب و رسوم زیارت و ارادت به اهل‌بیت به‌ویژه امام رضا(ع) در دیگر کشورها هم جزئی از محورهای جشنواه قرار بگیرد.

 جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) باعث معرفی خرده فرهنگ های رضوی می شود

برگزیده جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در بخش گزارش در گفت و گو با قدس آنلاین مطرح کرد: در سراسر کشور خرده فرهنگ هایی حول محور امام رضا(ع) وجود دارد همین رفتارهای ساده که قرن‌هاست با موضوع امام‌رضا(ع) در شهرها، اقوام و آیین‌های مختلف نفس کشیده و ادامه پیدا کرده همان فرهنگی است که ما می توانیم آن را به عنوان فرهنگ رضوی به جهان معرفی کنیم.

 جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) یکی از بهترین جشنواره ها در سطح بین المللی است

یوسف زاده، برگزیده جشنواره امام رضا(ع) در گفت وگو با قدس آنلاین عنوان کرد: جشنواره امام رضا(ع)، یکی از بهترین جشنواره ها در سطح بین الملل بود. - این‌جشنواره بهانه ای برای پرداختن به فرهنگ رضوی و امام رضا(ع) است.

 نقطه قوت این‌ جشنواره، بخش بین الملل بود

حسنی، نفر دوم بخش ترکیبی رادیویی جشنواره امام رضا(ع) در گفت وگو با قدس آنلاین ابراز کرد: - بزرگترین نقطه تمایز جشنواره،قدم برداشتن به سمت بین المللی شدن بود. - برنامه با تو حالم خوبه از طریق رادیو جوان با همکاری آستان قدس روی آنتن می رود.

دومین‌ جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشت

خلجی، داور بخش خبر جشنواره امام رضا(ع) در گفت وگو با قدس آنلاین مطرح کرد:  در این دوره از جشنواره آثار از لحاظ کیفیت رشد قابل توجهی داشت. - جشنواره نسبت به سال گذشته، توانسته بود خودش را در معرض شناسایی جریان رسانه ای قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.