نفر اول بخش مصاحبه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در ارزیابی این جشنواره گفت: به نظر من از آنجایی که این جشنواره نوپاست و امسال دومین سال خودش را پشت سر گذاشت، می‌شود به آن نمره خوبی داد.

جای جشنواره امام رضا(ع) در فضای رسانه ای ما خالی بود

فاطمه مراد زاده در گفت و گو با قدس آنلاین افزود: گرچه مثل هر رویداد بزرگ دیگر که در ابتدای شکل‌گیری ضعف و نواقصی دارند، این جشنواره هم ضعف‌هایی داشته و دارد، اما به امید خدای متعال و نگاه ویژه امام‌رضا(ع) امید می‌رود که این نهال نوپا هم سال به سال بزرگ و تنومندتر شده و شاخ و برگ و بارش  را چون درخت بهشتی طوبی روی سر ایران‌مان، بلکه جهان اسلام سایه بیندازد.

وی در پاسخ به این سوال که جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) چه تاثیری در تقویت فرهنگ رضوی دارد گفت:  همه ما ایرانیان نگاه ویژه و قدسی به اهل بیت بویژه امام‌رضا داریم، شک نکنید که نگاه مهربان آن امام همام و امدادهای غیبی ایشان کمک‌حال مجریان جشنواره در برگزاری آن است، و همین نگاه و امداد ملکوتی، در فضای جشنواره و به‌دنبال آن در فضای کشور سایه انداخته و عطر خوش‌بوی فرهنگ رضوی و اهل بیت را در آسمان کشور منتشر خواهد کرد.

این حالت روحانی جشنواره است که در بالا به آن اشاره شد، اما در نگاه زمینی، اینطور می‌شود به ماجرا نگریست که: مردم ایران بشدت امام‌رضا(ع) را دوست دارند و علاقمندند کاری هرچند کوچک برای امام مهربان‌شان انجام دهند، هرکسی به طریقی و اهل رسانه با قلم‌شان. حضور در جشنواره‌ باکیفیتی که شادی و رضایتمندی به همراه دارد، تمایل برای کار بیشتر برای اهل بیت را  افزون می‌کند و در بخش‌های مختلف رواج می‌دهد و کار بیشتر آن هم  به شکل مردمی و با عشق در این حوزه بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای ترویج فرهنگ اهل بیت است.

برگزیده جشنواره امام رضا(ع) ادامه داد: هر جشنواره‌ای در هر بخش و هر حوزه، مخاطب و حلقه علاقمندان خاص خود را دارد.

به‌نظر می‌رسد جای چنین جشنواره‌ای که به عطر حضور امام رضا(ع) معطر است، در کشور ما بشدت خالی بود و بتدریج و با آگاهی بیشتر اهل رسانه با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو خواهد شد.

مراد زاده گفت: برای باکیفیت تر شدن یک رویداد گاهی لازم نیست کارهای بزرگ و عجیبی انجام داد، شاید اجرای درست برنامه‌های به ظاهر پیش‌پا افتاده موجود، خودش به بالابردن سطح کیفی و رضایتمندی کمک بسزایی کند.

به‌طور مثال در هر دو جشنواره که من حضور داشتم، شرکت‌کنندگان از یک مورد( نبود وسیله سفر به مشهد) بشدت گلایه مند بودند.

جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در اوج شلوغی مشهد برگزار می‌شود که وسایل حمل و نقل هوایی و ریلی برای سفر به این شهر تقریبا وجود ندارد، از طرفی تهیه بلیط به عهده خود شرکت کننده گذاشته شده که قرار است از او تقدیر شود و شاد باشد، حال آنکه همین سختی رفت‌وآمد کل جشنواره و سفر او را تحت‌الشعاع قرار داده و این رنجش، سینه به سینه منتقل می‌شود و آوازه بدی از برگزاری این رویداد میان اهل رسانه منتشر می‌کند.

یادمان نرود که انتقال سینه‌به‌سینه و دهان‌به‌دهان از یک موضوع، رویداد یا محصول چه مثبت و چه منفی، قوی‌ترین حالت تبلیغ برای آن است و ما وقتی شاهد باکیفیت تر شدن یک رویداد یا محصول خواهیم بود، که حس رضایتمندی از آن منتشر شده و موجب حضور کمی و کیفی بیشتر مخاطبان و شرکت‌کنندگان شود که با خود نه تنها اثر، که کلی ایده و نظر خوب می‌آورند.

وی در پایان گفت: نکته مهم بعدی در خصوص باکیفیت‌تر شدن جشنواره، بین‌المللی کردن آن است. طبیعی است که جشنواره به دلیل نوپایی باید در ابتدا در سطح ملی برگزار شود، اما بتدریج و با رفع نواقص و ضعف‌ها و به‌دست آوردن جایگاه کشوری، بین المللی شده و به خصوص در سطح جهان اسلام به شکل با کیفیت برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.