رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: امروز به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به عنوان یک چالش جدی باید نگریست، چراکه وضعیت آن حاد و نگران‌کننده شده است.

وضعیت تغییر کاربری غیرمجاز نگران‌کننده شده است

به گزارش قدس آنلاین، صفدر نیازی در گردهمایی مدیران امور اراضی کشور که با هدف تبیین قوانین جدید و بررسی چالش‌ها به میزبانی چهارباغ برگزار شد، اظهار کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی کشور یکی از مهمترین مؤلفه‌های امنیت غذایی است، بر این اساس باید از تغییر کاربری این اراضی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی متولی و مجری مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است، تصریح کرد: باید برای مقابله با تغییر کاربری‌ها اقدام جدی صورت گیرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: امروز به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به عنوان یک چالش جدی باید نگریست، چراکه وضعیت آن حاد و نگران‌کننده شده است.

در تغییر کاربری اراضی سودجویی مهمترین انگیزه به شمار می‌رود

وی تصریح کرد: در تغییر کاربری اراضی سودجویی مهمترین انگیزه به شمار می‌رود، چراکه ارزش افزوده این کار به مراتب بالاتر از فعالیت‌های کشاورزی است.

نیازی با بیان اینکه برخی با خرید اراضی از کشاورزان و تفکیک این اراضی اقدام به فروش این زمین‌ها می‌کنند، گفت: سود بالای ناشی از این کار منجر به تداوم تغییر کاربری اراضی کشاورزی شده است، البته محدودیت منابع انسانی ما هم به این موضوع دامن زده است.

وی با بیان اینکه سازمان امور اراضی دو وظیفه اصلی دارد، اظهار کرد: اولین وظیفه حفظ و حراست از اراضی کشاورزی در برابر تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

سازمان امور اراضی مجری حدود ۱۰۰ قانون است

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: دومین وظیفه ما صدور مجوزهای تغییر کاربری برای سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه صنایع و همچنین بخش تولید است.

وی تصریح کرد: سازمان امور اراضی کشور همچنین مجری حدود ۱۰۰ قانون است که نشان از اهمیت بالای فعالیت‌های این سازمان دارد.

نیازی با بیان اینکه طی ۶۷ هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز طی سال گذشته شناسایی شد، متذکر شد: در این زمینه ۲۳ هزار مورد تخریب صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.