رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: اینکه همه به بهانه دانش بنیان به دنبال اعتبار باشند، اقتصاد را نابود می کند.

بهره گیری برخی شرکت های غیردانش بنیان از اعتبارات دانش بنیانی

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی نیز در چهل‌وچهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد،، با انتقاد از رواج کارها و فعالیت های غیرمولد تحت عناوین اقتصادی، اظهار کرد: هم اکنون فعالیتهای غیرمرغوب به شدت در اقتصاد سیاسی ایران رواج یافته است و با تبلیغات وسیعی که در این باره صورت می گیرد، در آینده اقتصاد ایران به سمت نابودی می رود. این موضوع در بحث وام های زودبازده مشهود است. اثر چنین حرکت های غیرمولدی در اقتصاد کمتر از دو درصد است؛ اما بیش از ۳۰درصد فعالیت ها را تحت تاثیر قرار داده است.

روشنک از تلاش برخی شرکت‌های غیر دانش بنیان برای استفاده از اعتبارات دانش بنیانی گفت و تصریح کرد: اینکه همه به بهانه دانش بنیان به دنبال اعتبار باشند، اقتصاد را نابود می کند. از سویی، نباید به گونه ای تصمیم گیری و عمل شود که واحدهای غیردانش بنیان گمان کنند در اقتصاد اثرگذار نیستند.

وی ادامه داد: امروز برخی شرکت ها دانش بنیان نیستند اما ادعای این موضوع را دارند. بخش خصوصی نباید تحت تاثیر فضاسازی ها باشد. کالای دانش بنیانی که در دیگر کشورها بازاری برای خود یافته است، به طور حقیقی دانش بنیان است؛ اما اینکه تشکل های بسیاری در حوزه دانش بنیان شکل بگیرد، صحیح نیست.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق مشهد با بیان اینکه ما حوزه صادرات خود را از دست داده ایم، تصریح کرد: در دنیا صنایع قوی و محصولات هایتک در سال های اخیر در دستور کار صادرات قرار گرفته است و کشورهای توسعه یافته، محصولات سبک با ارزش افزوده بالاتر صادر می کنند.

روشنک در بخش دیگری از سخنانش، بر لزوم افزایش ارتباط دفتر مطالعات و پژوهش های اتاق با کمیسیون های پارلمان بخش خصوصی در جهت جلوگیری از ایجاد تضاد در خروجی دو بخش، تاکید کرد.

وی افزود: دفتر مطالعات بایستی خروجی کمیسیون ها و مصوبات آنان را نقد و بررسی نماید.

رئیس کانون کارآفرینان همچنین، از تشکیل اتاق مشترک ایران و قرقیزستان در اتاق ایران خبر داد و گفت: اعضای این کمیته خراسانی هستند و به زودی این اتاق به اتاق های مستقر در خراسان رضوی اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: کانون کارآفرینان خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.