معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به استانداردهای کشوری، استان خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۶۲ تخت بستری بیمارستانی کمبود دارد.

 کمبود ۲۸۰۰ تخت بستری بیمارستانی در استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روزانه ۲۷۵ هزار زائر بارگاه منور رضوی وارد مشهد می‌شوند و اطلاعات ۳۶۶ هزار اتباع کشورهای دیگر نیز در سامانه‌های بهداشت این دانشگاه ثبت است و در این استان ساکن هستند که با توجه به تعداد جمعیت این استان و حضور زائران بارگاه منور رضوی در مشهد، لازم است که تعداد تخت‌های بستری در این استان افزایش یابد و در شرایط استاندارد قرار گیرد.

وی با بیان این که در دهه پایانی ماه صفر بیش از ۸ میلیون زائر وارد مشهد می‌شوند، اضافه کرد: لازم است که برای ارتقای کیفی و کمی خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی بیش از پیش در استان خراسان رضوی به ویژه مشهد توسعه یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در شبانه روز گذشته، ۱۵۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا درمراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند، افزود: در حال حاضر ۴۵۶ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان و ۱۰۳ بیمار بدحال نیز در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

حسینی با بیان این که روند بستری بیماران جدید مبتلا به کرونا، بستری موجود و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه در یک هفته گذشته کاهشی بوده است، ادامه داد: مراجعه سرپایی بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت ۲ درصد افزایش یافته است که با ادامه این روند، ممکن است تعداد بیماران بستری نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه تلفنی ۱۹۱ به منظور پاسخگویی به سوالات کرونایی عموم مردم عنوان کرد: عموم مردم می‌توانند سوالات خود را در خصوص بیماری، واکسیناسیون و مراکز سطح بندی شده از کارشناسان مستقر در این مرکز دریافت کنند که این اقدام نقش موثری در هدایت مردم به مراکز سطح بندی شده و جلوگیری از ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: ظرفیت این سامانه تا ۳۰ خط قابل افزایش و فعالیت این سامانه علاوه بر سامانه ۴۰۳۰ و ۱۹۰ بوده که این اقدام موجب افزایش سرعت پاسخگویی به زائران و مجاوران در استان خراسان رضوی شده است.

حسینی در خصوص واکسیناسیون گروه‌های هدف نیز ابراز کرد: تا کنون ۹۸ درصد از گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال و ۹۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز اول واکسن، ۸۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۸۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز دوم و ۴۰ درصد، دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند که در خصوص پوشش دز سوم از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.