وزیر جهاد کشاورزی گفت: لایحه ایجاد چهار منطقه ویژه کشاورزی در نقاط مستعد کشور از جمله در دشت قزوین تهیه و به مجلس ارسال می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی: لایحه ایجاد چهار منطقه ویژه کشاورزی به مجلس ارسال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین سید جواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: تحقق این موضوع می تواند تحول خوبی را به بخش کشاورزی کشور ببخشد.

وی با بیان اینکه دشت قزوین را به عنوان یکی از مناطق ویژه کشاورزی در نظر گرفته ایم،اظهار داشت: قزوین از قطب های مهم کشاورزی کشور است و جزو اولین نقاطی بوده است که آبیاری نوین در آن کلید زده خورده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: البته شکوه کشاورزی قزوین طی سالیان گذشته تحت تاثیر بخش صنعت قرار گرفته است.

این مسوول با بیان اینکه قزوین در کشاورزی هوشمند جایگاه خوبی دارد،گفت: قابلیت بزرگ استان قزوین، نیروی انسانی توانمند آن است که باید آنرا قدر دانست.

ساداتی نژاد همچنین با اشاره به قابلیت بالای قزوین در تولید محصولات کشاورزی، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی قزوین اهتمام دارد تا از این طریق به تامین امنیت غذایی کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید سبزی و صیفی را با هدف صرفه جویی در مصرف آب باید به بخش گلخانه انتقال دهیم،افزود: در حال حاضر ۲۳ هزار گلخانه در کشور وجود دارد که این رقم باید برای رفع نیازهای کشور به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

ساداتی نژاد اظهار داشت: برای توسعه گلخانه ها تسهیلات خوبی به سرمایه گذاران ارایه می شود و قزوین نیز در این زمینه می تواند در کشور از پیشتازان باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از همکاری این وزراتخانه برای ایجاد ظرفیت مسافربری و باری در فرودگاه خدمات ویژه قزوین که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است خبر داد و گفت: در این رابطه همکاری های لازم را انجام خواهیم داد.

این مسوول در ادامه مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: نظارت هوشمند از جمله استفاده از پهپادها را در این زمینه در دستور کار قرار داریم و قزوین در این زمینه پیشتاز است.

وی اظهار داشت: به دلیل مشکلات و کمبودها ۱۴ هزار حکم اجرا نشده در زمینه قلع و قمع بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی داریم.

ساداتی نژاد در ادامه سنددار کردن اراضی کشاورزی را تا پایان دولت در دستور کار این وزراتخانه دانست و گفت: تحقق این مهم تغییر کاربری های غیرمجاز را کاهش می دهد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز در دومین روز از هفته دولت به استان قزوین سفر کرده و علاوه بر افتتاح همزمان ۶۷ طرح تولیدی بخش کشاورزی، از چند واحد کشاورزی بازدید می کند.

نشست هم اندیشی تشکل‌ها، بهره برداران و شرکت‌های دانش بنیان و برپایی میز ارتباطات وزیر با بهره برداران از جمله برنامه سفر یکروزه ساداتی نژاد به استان قزوین است.

معاونین بهبود تولیدات دامی، آب و خاک و باغبانی و قائم مقام وزیر در امور مجلس، وزیر جهاد کشاورزی را در سفر به استان قزوین همراهی می کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.