وزیر خارجه اوکراین با این ادعا که ضدحملات کی‌یف علیه روسیه نشان‌دهنده توانایی اوکراین در تحمیل شکست به مسکو است، از متحدان خود درخواست تسلیحات بیشتر کرد.

هرچه بیشتر سلاح دریافت کنیم، جنگ زودتر تمام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، دیمیتری کولِبا، وزیر خارجه اوکراین در نشست خبری مشترک با آنالنا بائربوک، همتای آلمانی خود، گفت که برخی از متحدان کی‌یف در ابتدا به علت هراس از دشمنی روسیه، در ارسال تسلیحات به اوکراین مردد بودند اما موفقیت ضدحملات این کشور علیه روسیه ثابت کرده که کی‌یف توانایی شکست مسکو را دارد.

کولِبا در نشست با بائربوک مدعی شد: حالا دیگر خبری از این حرف‌ها (هراس‌ها) نیست. ما نشان دادیم که قادر به شکست ارتش اوکراین هستیم و این کار را با سلاح‌هایی که دریافت کردیم، انجام می‌دهیم.

وی افزود: تاکید می‌کنم، هرچه بیشتر سلاح دریافت کنیم، سریع‌تر پیروز می‌شویم و این جنگ هم زودتر تمام می‌شود.

کولبا که پیش از این، از آلمان بابت تأخیر در ارسال تسلیحات، انتقاد کرده بود، مدعی شد که اوکراین تاوان بحث و جدل‌های داخلی متحدانش را پس می‌دهد.

بائربوک نیز در این نشست، نسبت به ارسال کمک نظامی بیشتر به اوکراین متعهد شد و گفت: می‌دانم زمان به مثابه طلاست و چند هفته و ماه آتی، بسیار حیاتی است.

بائربوک پیش از این گفته بود که هدف وی از سفر به کی‌یف این است که تا نشان دهد اوکراین می‌تواند همچنان به آلمان تکیه کند و اینکه برلین با ارسال تسلیحات و کمک‌های بشردوستانه و مالی، مادامی که نیاز باشد در کنار اوکراین خواهد بود. او همچنین در این نشست مشترک، ارسال تانک‌های اصلی جنگی به اوکراین را رد نکرد.

گرچه آلمان توپخانه‌های هویتزر که به‌طور خودکار قابلیت جابجایی دارند را به اوکراین ارسال کرده، کی‌یف خواستار دریافت تانک‌های جنگی لئوپارد، تانک پیاده‌نظام «ماردر» و سامانه پدافند «گپارد» نیز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.