رئیس رژیم صهیونیستی قرار است طی ماه‌های آتی برای نخستین بار به بحرین سفر کند.

رئیس رژیم صهیونیستی برای اولین بار به بحرین می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری معا، اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی تصریح کرد: طی ماه‌های آینده به عنوان میهمان حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین به این کشور سفر خواهم کرد تا به بررسی مشترک راه‌های جدید ارتقای همکاری دو طرف برای تحقق صلح، رفاه و موفقیت ادامه دهیم.

هرتزوگ پس از ستودن نقش عبدالله بن زاید در عادی‌سازی روابط، او را "مرد صلح" توصیف کرد و از عادی سازی با سودان سخن گفت.

وی گفت، نسبت به پیشرفت مذاکرات با سودان با هدف دستیابی به یک توافق عادی‌سازی کامل مشابه آنچه با امارات و بحرین اتفاق افتاد خوشبین است.

رئیس رژیم صهیونیستی ادامه داد: همه دولت‌های اسرائیل به این تحول شگرف و این توافقات متعهد هستند و مردم ما با روی باز از دوستان جدیدمان استقبال می‌کنند.

این در حالی است که سودان علیرغم اعلام شورای حاکمیت انتقالی به رهبری عبدالفتاح البرهان مبنی بر دستیابی به تفاهمات با تل‌آویو در سپتامبر ۲۰۲۰ در ازای حذف سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم توسط واشنگتن، هنوز به توافق کامل عادی‌سازی با اسرائیل نرسیده است.

سفر هرتزوگ که دو سال پس از عادی سازی روابط طرفین انجام می‌شود، اولین سفر در نوع خود برای یک مقام اسرائیلی به بحرین خواهد بود، همانطور که وی در مراسم تقدیر شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات که در شهر هرتزلیا برگزار شد، این موضوع را اعلام کرد.

توافقنامه‌های عادی‌سازی با میانجیگری ایالات متحده آمریکا منجر به عادی سازی روابط با برخی از کشورهای عربی شد، به طوریکه امارات و بحرین اولین توافقات را با رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۲۰۲۰ در کاخ سفید امضا کردند.

هرتزوگ روز پنجشنبه در دیدار با وزیر امور خارجه امارات در مقر ریاست خود در قدس اشغالی مدعی شده بود که "جهان به توافقات ابراهیم با هیبت و احترام می‌نگرد و می‌اندیشد که خاورمیانه جدیدی در حال ایجاد و پیشروی است."

عبدالله بن زاید گفت: این یک رابطه تاریخی است، اما من از بسیاری جهات معتقدم که این رابطه‌ای است که کمتر کسی فکرش را می‌کرد که در عرض دو سال بسیار ثمربخش باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.