چاک شومر سناتور دموکرات و رئیس اکثریت مجلس سنا خطاب به جو بایدن و درحالیکه میکروفون روشن بود به شکست دموکرات‌ها در ایالت کلیدی جورجیا اعتراف کرد.

رئیس اکثریت سنا خطاب به بایدن: ایالت جورجیا باعث سقوط دموکرات‌ها می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تارنمای یاهونیوز، «چاک شومر» سناتور دموکرات و رهبر اکثریت سنا، دیروز پنجشنبه در حالیکه میکروفون روشن بود به «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا گفت که رقابت برای حفظ اکثریت سنا در ایالت جورجیا برای دموکرات ها در سراشیبی قرار دارد و موجب سقوط آنها می شود.

شومر که این سخنان را در فرودگاه نیویورک به بایدن می گفت، افزود: جورجیا ما را به سمت سراشیبی می برد. گفته می شود وی در حالیکه میکروفون روشن بوده و خبرنگار "واشنگتن پست" در حال فیلم گرفتن از آنها بوده، به رئیس جمهوری آمریکا گفته خیلی سخت است که در برابر «هرشل واکر» (نامزد جمهوری خواه و از حامیان دونالد ترامپ) ببازیم.

بر اساس نتایج نظرسنجی جمع آوری شده توسط تارنمای وب سایت ۵۳۸ (FiveThirtyEight)، «رافائل وارنوک» سناتور دموکرات کنونی جورجیا، در حال حاضر تنها ۱.۷ درصد از واکر جلوتر است. اما روند نظرسنجی ها نشان می دهد که وی به زودی قافیه را به رقیب جمهوری خواه می بازد. این در حالی است که واکر از جمله مخالفان سرسخت سقط جنین قانونی است.

رقابت در جورجیا در حالی است که تاکنون هیچ یک از نامزدها بیش از ۵۰ درصد آرا را از آن خود نکرده اند و این امر احتمالا می تواند منجر به کشیده شدن انتخابات در این ایالت به دور دوم شود.

یاهونیوز در ادامه یادآور شد: این نخستین بار نیست که رهبر اکثریت سنا سخنانی از این دست را حین باز بودن میکروفون بر زبان می آورد. شومر در ماه سپتامبر (شهریور) در حالیکه با برخی از سناتورهای همکارش در یک رستوران ایتالیایی بسر می برد، گفته بود که دموکرات ها احتمالا کنترل مجلس نمایندگان را در انتخابات میان دوره ای پیش رو از دست می دهند.

براساس نتایج نظرسنجی منتشر شده در تارنمای ۵۳۴، جمهوری خواهان برای در دست گرفتن اکثریت مجلس نمایندگان بیشتر محبوب هستند. این تارنما دیروز پنجشنبه پیش‌بینی کرد که شانس جمهوری‌خواهان برای در دست گرفتن این مجلس ۴ از ۵ است. اما در عین حال خاطرنشان کرد که این وضعیت برای مجلس سنا صدق نمی کند و شانس پیروزی دموکرات های در این مجلس ۵۰ درصد است.

پیش از این نیز خبرهای رسیده از کاخ سفید و به ویژه شخص بایدن حاکی از کمرنگ شدن خوش بینی مقامات دولت واشنگتن نسبت به برد در انتخابات میان دوره ای پیش رو بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.