دولت واشنگتن قرار است طی یک نشست غیررسمی و با طرح ادعاهای حقوق بشری، شورای امنیت را به جبهه گیری علیه ایران ترغیب کند.

آمریکا به دنبال ترغیب شورای امنیت برای جبهه گیری علیه ایران است

به گزارش قدس آنلاین، آمریکا در پی آن است تا در ادامه ادعاهای حقوق بشری علیه ایران، طی هفته جاری میلادی، انرژی سازمان ملل را روی اغتشاشات در این کشور متمرکز کند.

به این ترتیب، قرار است چهارشنبه آینده به درخواست آمریکا و آلبانی، شورای امنیت سازمان ملل یک نشست غیرعلنی درباره تحولات ایران برگزار کند.

گفته می‌شود که در این نشست، افرادی، چون «شیرین عبادی» و «نازنین بنیادی» اظهاراتی را علیه ایران مطرح خواهند کرد.

در اعلامیه‌ای که به رؤیت رویترز رسیده، قرار است در این نشست تمرکز روی وضعیت زنان، دختران و گروه‌های اقلیت‌های مذهبی و قومی در ایران باشد به گونه‌ای که فرصت لازم برای انجام تحقیقاتِ به زعم غرب معتبر و مستقل در مورد نقض حقوق بشر در ایران ایجاد شود.

همچنین گفته شده که «جاوید رحمان» بازپرس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر مربوط به ایران نیز در این نشست که سایر کشورهای عضو سازمان ملل و گروه‌های حقوقی در آن شرکت می‌کنند، سخنرانی خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران با اشاره به رفتار دوگانه غرب به ویژه دولت واشنگتن گفته بود: تعجب نمی‌کنم آمریکایی‌ها به گونه‌ای حرف می‌زنند و به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند. اجازه نمی‌هیم آمریکا با برخی اظهارنظرات به اغتشاش و آشوب در ایران دامن بزند. رفتار دوگانه آمریکا برای ما جدید نیست.

وی همچنین با اشاره به تناقض گویی واشنگتن در باب مذاکرات وین گفته بود: ما اجازه نمی‌دهیم آن‌ها با برخی از پیام‌ها به آشوب و اغتشاشات در ایران دامن زنند و همزمان خواستار مذاکرات با ایران هم باشند. آمریکایی‌ها در تبادل پیام‌ها حتی تعجیل دارند که هرچه زودتر به نقطه توافق برسیم. اینگونه رفتار دوگانه آمریکا جدید نیست، اما تاریخ مصرف چنین سیاست‌هایی گذشته است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با اشاره به اظهارات ضد و نقیض واشنگتن، گفته بود: آمریکایی‌ها حتماً می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران از شرایط جاری عبور کرده است و اگر روی تحولات داخلی ایران شرط‌بندی کردند، اشتباه می‌کنند.

منبع: آنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.