رئیس جمهور تاجیکستان و صدراعظم فدرال آلمان ضمن دیدار و گفت و گو، بر علاقه مندی خود جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

توسعه همکاری‌های دوجانبه محور دیدار مقامات تاجیکستان و آلمان

به گزارش قدس آنلاین، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «اولاف شولتس» صدراعظم فدرال آلمان در حاشیه بیست و هفتمین کنفرانس متعاهدین کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در شهر «شرم الشیخ» مصر دیدار و در خصوص وضعیت موجود و چشم انداز همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

طی این دیدار، رحمان از سطح موجود روابط دیپلماتیک بین دو کشور و حمایت‌های آلمان از تقویت استقلال تاجیکستان ابراز رضایت کرد.

تداوم گفت‌وگوهای بین دو کشور در زمینه همکاری برای توسعه، برگزاری نشست نمایندگان محافل اقتصادی تاجیکستان و آلمان و همچنین مشارکت تاجیکستان در نمایشگاه بین المللی «هفته سبز در برلین 2023» از دیگر موضوعات مورد توجه رحمان و شولتس بود.

همچنین دو طرف در مورد موضوعات روز، از جمله پیامدهای منفی تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کمبود آب، ذوب شدن یخچال‌های طبیعی، وضعیت دشوار افغانستان، پیامدهای همه‌گیری، تحریم‌ها و تأثیر آن‌ها بر کشورها تبادل نظر کردند.

در پایان این دیدار، رحمان از صدراعظم آلمان دعوت کرد تا به تاجیکستان سفر رسمی انجام دهد.

شایان ذکر است که بین تاجیکستان و آلمان 40 سند همکاری به امضا رسیده و رئیس جمهور تاجیکستان در سال‌های 2003 و 2011 از آلمان بازدید رسمی داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.