کارشناس تعلیم و تربیت با تأکید بر اینکه نباید بین مربیان و دانش‌آموزان فاصله ایجاد شود و این فاصله را دشمن و حیله‌هایش پر کند، گفت: باید همان امور تربیتی‌های متعهد دهه شصت شویم و از ابزارهای دهه نود استفاده کنیم و هنر گفت‌وگو و جذب هزاره داشته باشیم.

اجازه ندهیم دشمن فاصله بین مربیان و دانش‌آموزان را پر کند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ایرانی کارشناس تعلیم و تربیت اظهار کرد: به نظر می‌رسد وزارت آموزش و پرورش و نهادهای تابعه مثل مشاوره و انجمن اولیا و مربیان باید کمک کنند تا هیجان نوجوانی و ابراز وجود مطالبه‌گرانه و بیان معترضانه سوی و سمت نابخردانه پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه اکنون می‌شود عوارض لق شدن سنگ بنا و قامت کج شده امور تربیتی دوره مرتضی حاجی وزیر اسبق آموزش و پرورش را به عینه دید، گفت: اینها آثار ماتٱخر یک رویه و تصمیم غلط فرهنگی و غیرارزشی است؛ آن زمان برخی افراد عمق اهمیت ضعیف کردن پرورشی و امور تربیتی را متوجه نشدند و برخی هم صدای اعتراض‌شان به جایی نرسید.

ایرانی با تأکید بر اینکه به بصیرت افزایی مدنظر مقام معظم رهبری و جهاد تبیین دقت نکرده‌ایم، افزود: شاید حالا عبرت گرفته باشیم که وقتی رهبرمان افق دورتری را می‌بیند، تأکید و توصیه می‌کند، میدان و عرصه را دریابیم و به موقع اقدام کنیم؛ عبرت‌مان شد که وقتی رهبر معظم انقلاب بارها از سند تحول و اهمیت پرورشی و ساحت‌های تربیتی و فضای مجازی و جهاد ترکیبی و ... با تکرار و تاکید و توصیه می‌گویند یعنی زمان خمودگی و روزمرگی نیست؛ وقت توجه، حرکت، حضور و بروز است.

وی اضافه کرد: عبرتمان شد که وقتی به محتوا، رسانه، شبکه و فناوری توجه نداشته باشیم، وقتی در صحنه نباشیم، کاهلی کنیم و خموده بنشینیم، امواج مسموم رسانه و شبکه و فناوری به میل دشمن به کوچه‌ها، خانه‌ها و افکار جامعه مان خواهد رسید و عبرتمان شد که صیانت، هنر جذب و هدایت هم می‌خواهد.

این کارشناس تعلیم و تربیت تصریح کرد: باید تکان خورد و مدبرانه حرکت کرد و جریان بصیرت افزایی، رفع شبهات و خنثی نمودن توطئه ها و فرصت گفت‌وگو و پاسخ دادن‌ها را دنبال کرد؛ باید جسارت شنیدن داشت و بیان لین، دل صبور، ادله متقن گفتن و توضیح دادن و رهنمود کردن داشت.

وی با تأکید بر اینکه نباید بین مربیان و دانش‌آموزان فاصله ایجاد شود و این فاصله را دشمن و حیله‌هایش پر کند، ادامه داد: باید همان امور تربیتی‌های متعهد دهه شصت شویم و از ابزارهای دهه نود استفاده کنیم و هنر گفت‌وگو و جذب هزاره داشته باشیم. باید فرزند زمان خویشتن باشیم و فرزندان زمانه را هنرمندانه رهنمود کنیم.

ایرانی اضافه کرد: سازمان‌ها و نهادهای تابعه نظام آموزش و دستگاه‌های مرتبط نیز باید بیدارتر، متعهدتر و موثرتر، میدان دار و برنامه‌دار، وظایف و رسالت‌شان را به جا آورند و قبول کنیم که باید برخی کم کاری های فرهنگی و تربیتی را جبران کنیم و همچنین قبول کنیم که توصیه‌های مقام معظم رهبری را به هنگام بشنویم و موثر عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.