هادی رضایی گفت: ما به بی‌مهری‌ها عادت کردیم و فقط برای مردم کشورمان و به خاطر امام رضا (ع) برای قهرمانی تلاش می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته: پاداش نمی‌خواهیم، عادلانه رفتار کنید!

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی والبیال نشسته مردان برای هشتمین بار در مسابقات قهرمانی جهان خوش درخشید. افتخارآفرینی‌های این تیم باوجود بی‌توجهی‌های مسوولان ورزشی کشور نشان دهنده انگیزه بی‌بدیل این تیم است، تیمی که با سرمربی‌گری هادی رضایی توانست برای کشورمان افتخارآفرینی کنند. به این بهانه رضایی در گفت‌گویی با قدس آنلاین از سختی‌ها و چالش‌های این تیم گفت.

هادی رضایی درمورد جایگاه تیم ملی والیبال نشسته در جهان بیان کرد: برمبنای افتخارات و امتیازاتی که تیم تاکنون بدست آورده، درحال حاضر ما در رتبه یک جهان قرار داریم. ما با شرکت در ۹ دوره پارالمپیک، ۷بار مقام اول و ۲ بار مقام دوم را بدست آوردیم در مسابقات قهرمانی جهان نیز ۸بار قهرمان شدیم. البته رنکینگ را همیشه در پایان سال میلادی مجددا اعلام می‌کنند.

وی در خصوص نگاهی که مسوولین به تیم والیبال نشسته دارند گفت: بار سنگینی روی دوش بچه‌های تیم و کادر فنی است؛ شاید برخی رشته‌های دیگر از رسیدن به مسابقات پارالمپیک و صرفا حضور داشتن در مسابقات افتخارکنند، اما تیم ما اگر در مسابقات دوم شود انگار شکست خورده است. این انتظارهای بیش از اندازه روی دوش بچه‌های تیم سنگینی می‌کند.

رضایی درمورد حمایت‌هایی که تاکنون از تیم والیبال نشسته شده بیان کرد: من حمایت‌ها از تیم را به دودسته تقسیم می‌کنم، بخشی از حمایت‌ها مربوط به فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و کمیته پارالمپیک هست، و بخش دیگر حمایت‌های استانی است. متاسفانه در حمایت‌های استانی بسیار ضعیف عمل شده است. به هرحال ما به استان خراسان رضوی تعلق داریم؛ اما قبل از اعزام هم هیچ حمایتی ندیدیم. ورزشکاران نخبگان شهری هستند و می‌توانند اسم استان و شهر را بالا ببرند. اما گویا متاسفانه جایگاه ورزش برای برخی از مسوولان استان خراسان رضوی چندان جدی نیست! ما به این بی‌مهری‌ها عادت کردیم و فقط برای مردم کشورمان و به خاطر امام رضا (ع)برای قهرمانی تلاش می‌کنیم.

سرمربی تیم قهرمان جهان در مورد انگیزه‌ای که موجب افتخارآفرینی‌های پیاپی این تیم می‌شود گفت: لبخند مردم برای تیم ما خیلی مهم است. اما نمی‌شود از یک سری کوتاهی‌ها گذشت! وقتی اردوی تیم در مشهد برگزار شد، از دیگر بچه‌ها خجالت کشیدم، حتی یک نفر از مسوولان ورزشی به تیم سرنزدند! درحالی که در استان‌ها و شهرهای دیگر مثل اردبیل یا محلات ما شاهد حضور فرماندار و استاندار برای امیدبخشی به تیم بودیم. درهرصورت امیدوارم نگاه عادلانه‌ای بین ورزش‌های مختلف ایجاد شود.

رضایی دراین‌باره ادامه داد: من همین‌جا صراحتا اعلام می‌کنم که ما پول و پاداش نمی‌خواهیم! ما بیشتر از پول و پاداش به توجه و حمایت و رفتار عادلانه نیاز داریم؛ این تنها خواسته من از مسوولان است.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته درمورد محدودیت‌هایی که این تیم با آن روبه‌روست گفت: بحث اصلی به زیرساخت‌ها برمی‌گردد؛ در همین مشهد ده‌ها ستاره داریم اما این بچه‌ها و خانواده‌هایشان برای رفت و آمد به باشگاه‌ها و هزینه‌ها مشکلات زیادی دارند. با همه‌ی این‌ها اما می‌بینیم که این ورزشکاران افتخارآفرینی می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: مردم با سختی‌ها و چالش‌های قهرمانی این تیم آشنا هستند؛ من بازخوردهای مثبت فوق‌العاده‌ای از مردم دیدم؛ برای مثال همین چند روز پیش پاکبانی من را دید و گفت دمتان گرم، روسفیدمان کردید؛ خب این حرف‌ها بزرگترین پاداش برای من و تیم است.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.