مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و نوآوری شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری سالیانه ۱۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از پارک حاشیه‌ای معابر درآمد دارد، گفت: همچنین سالیانه ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از خودروها جهت پارک در پارکینگ‌های ساخته‌شده دریافت می‌شود.

درآمد ۳۳ میلیارد تومانی شهرداری مشهد از پارکینگ‌ها 

سید جلال الدین حسینی واعظ در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان آنلاین اظهار کرد: در شهر مشهد یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو و ۳۰ هزار پارک حاشیه‌ای وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و نوآوری شهری شهرداری مشهد افزود: شهرداری سالیانه ۱۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از پارک حاشیه‌ای معابر درآمد دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای ساخت هرجای پارک در پارکینگ پرستار ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان و در پارکینگ آزادی ۳۰۰ میلیون تومان است.

حسینی واعظ بیان کرد: همچنین سالیانه ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از خودروها جهت پارک در پارکینگ‌های ساخته‌شده دریافت می‌شود که تمامی آن صرف بخشی از هزینه‌های نیروی انسانی، بهره‌برداری، هوشمندسازی و تعمیر و نگهداری پارکینگ می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و نوآوری شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در خیابان سعدی ۴۰ جای پارک حاشیه‌ای وجود دارد که به طور میانگین هزار و ۵۰۰ خودرو با سهم توقف زیر نیم ساعت از آن استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: در سال ۸۸ میزان توقف زیر نیم ساعت در معابر حاشیه‌ای ۲۰ درصد و این میزان در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد است که این آمار نشان‌دهنده عدالت در توزیع فضای پارک است.

حسینی واعظ گفت: شهر مشهد بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰ میلیون زائر دارد که این تعداد محدود جای پارک باید به گونه‌ای مدیریت شود که به صورت عادلانه میان شهروندان و زائران توزیع شود.

گفتگو: معصومه مومنیان
انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.