مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد از راه های استان خراسان رضوی نیازمند بهسازی اساسی و این راهها دچار خرابی شدید است.

۴۵ درصد از راه های خراسان رضوی نیازمند بهسازی اساسی است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، جعفر شهامت روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: طرح های بهسازی راه ها، تکمیل جاده مشهد-سرخس، احداث بخشی از جاده مشهد- گلبهار، بهسازی ورودی های مشهد، ساخت و بهسازی بخشی از جاده های جوین-جغتای خراسان رضوی از جمله طرح هایی است که بودجه مورد نظر به آن اختصاص یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طرحهای مرتبط با راه در قالب سفر رییس‌جمهور به خراسان رضوی ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفت که هزار و ۵۰ میلیارد تومان آن به طرح های راهداری استان اختصاص یافته است.

وی گفت: طرحهای مرتبط با راه در قالب سفر رییس‌جمهور به خراسان رضوی ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفت که هزار و ۵۰ میلیارد تومان آن به طرح های راهداری استان اختصاص یافته است.

شهامت بیان کرد: طول راه های استان را بیش از ۱۴ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ۶۹ درصد از این راهها روستایی و بقیه شامل بزرگراه، آزاد راه، راه اصلی و راه فرعی است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی بیان کرد: ۱۹ درصد از راههای آسفالته استان خراسان رضوی راه فرعی است که میانگین کشوری در این بخش ۱۵ درصد است، با توجه به نیازهای حمل و نقلی در حوزه گردشگری ،تجاری و صنعتی نیازمند ارتقا راههای فرعی به راه اصلی و سپس بزرگراه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع ۷۸ درصد از راه های استان نیازمند بهسازی متوسط و روکش ساده و یا بهسازی کامل و سنگین است.

شهامت گفت: برای رفع خرابی های شدید راه های استان، ۱۰۶ قرارداد با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی افزود: ۱۰۶ قرارداد ذکر شده در مدت ۲ سال اجرا می شود و برای رفع آسیبهای جاده ای استان به چهار همت اعتبار نیاز است.

وی ترمیم و بهسازی کریدور مشهد- سبزوار را پرچالش ترین مسیر جاده ای استان عنوان کرد و گفت: جاده مشهد- قوچان، مسیر تربت حیدریه - گناباد تا خراسان جنوبی، جاده درگز - قوچان و مسیرهای سبزوار و بردسکن از دیگر جاده هایی است که بهسازی خواهند شد.

شهامت ادامه داد: توجه به ایمنی حمل و نقل در استان از آن جهت مهم است که درصد قابل توجه ای از این رانندگان به جاده های استان خراسان رضوی آشنا نیستند، طی هشت ماه امسال متاسفاته ۲۱ درصد تلفات جاده ای در استان نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۶۰ نقطه پرتصادف و خطر خیز در استان از سال ۱۳۹۸ شناسایی شده است که تا پایان امسال ۲۰ نقطه پرتصادف اصلاح خواهد شد و شمار نقاط اصلاح شده به ۵۳ نقطه می رسد.

وی با بیان اینکه روزانه هزارو ۹ دستگاه کامیون به طور متوسط در آبان ماه از سه مرز تجاری استان تردد داشته، بیان کرد: در هشت ماه گذشته ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از پایانه های مرزی استان تردد داشته که در مقایسه با مدت مشابه مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش داشته است.

شهامت ضمن گرامیداشت ۲۶ آذر روز ملی حمل و نقل و فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۶۲ برای تخلیه بنادر کشور گقت: امروز نیز دشمنان با اعمال تحریم ها در حوزه صنعت در مسیر توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اختلال ایجاد کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.