روزنامه محافظه کار «نیویورک پست» با اشاره به رقابت هواداران ترامپ و جمهوریخواهان سنتی بر سر کسب ریاست مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که اگر این طیف از جمهوریخواهان از ریاست کوین مک کارتی در رای گیری ۱۳ دی حمایت نکنند، ضربه سنگینی از درون به حزب جمهوریخواه وارد خواهد شد.

روزنامه آمریکایی در مورد خودزنی جمهوریخواهان هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، هیأت تحریریه نیویورک پست نوشت که از زمان انتشار نتایج ناامیدکننده انتخابات میاندوره‌ای ۱۷ آبان و ناتوانی جمهوریخواهان در به میدان آوردن هوادارانشان و دلخوشی آنان به کسب اکثریت ضعیف (۲۱۳-۲۲۲) در مجلس، حرف و حدیث در مورد جایگزینی مک کارتی که در دوره های اخیر ریاست اقلیت جمهوریخواهان در مجلس تحت کنترل دموکرات ها را بر عهده داشته، مورد توجه قرار گرفته است.

در این مقاله با اشاره به تلاش برخی از نمایندگان مانند اندی بیگز (نماینده جمهوریخواه ایالت آریزونا) برای رقابت با کوین مک کارتی (نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا) آمده است: این دونالد ترامپ بود، نه مک کارتی، که نامزدهای حاشیه ‌ای را دستچین و ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را مطرح کرد و همچنین با شکست بسیاری از نامزدهای مورد تائیدش، در انتخابات میان ‌دوره‌ای ۲۰۲۲ شکست خورد. نباید نمایندگان شبیه ترامپ را بزرگ کرد.

علاوه بر این، بیگز از حمایت اکثریت جمهوریخواهان مجلس محروم است و طرفدارانش به زحمت می توانند حتی یک خودروی استیشن را پر کنند. تنها کاری که او در رقابت برای کسب ریاست انجام می دهد، کاستن از آرای مک کارتی و ایجاد فرصت برای دخالت دموکرات ها در تعیین رئیس آتی مجلس نمایندگان است.

نیویورک پست یادآوری کرد: بر اساس قوانین مجلس، مادامی که رئیس انتخاب نشده، این نهاد قانونگذاری قادر به فعالیت نخواهد بود. رقابت شدید برای تعیین رئیس مجلس به معنای هدر دادن زمان ارزشمند قانونگذاری بوده و رای نیاوردن مک کارتی می تواند به سود دولت دموکرات بایدن تمام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.