کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: نوسانات دمای شهر مشهد بین ۶-  و ۲ درجه سلسیوس بوده و پیش‌بینی شده اوایل روزهای پنجشنبه و جمعه دمای مشهد به کمتر از منفی ۱۴ درجه سلسیوس برسد.

دمای هوای مشهد به کمتر از منفی ۱۴ درجه می رسد/تداوم بارش برف در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، آیدا فاروقی اظهار کرد: بیشترین ارتفاعات برف برای مناطق جنوبی استان به خصوص فریمان، تربت‌حیدریه و کاخک گناباد پیش‌بینی شده که باید ماکسیمم ارتفاع بارش برف را داشته باشند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز سه شنبه ۲۰ دی ماه هوای مشهد ابری و مه‌ آلود در برخی ساعات همراه با بارش برف خواهد بود.

وی افزود: بارش برف از بعدازظهر امروز تا اوایل فردا صبح ادامه دارد. سپس به تدریج کاهش ناپایداری‌ها و میزان ابرناکی را خواهیم داشت. ضمن اینکه در این مدت وزش باد به نسبت شدید در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود که کولاک برف را همراه دارد و در مناطق مستعد نیز تشکیل مه و کاهش دید اتفاق می‌افتد.

فاروقی بااشاره به اینکه دمای مشهد طی روزهای آینده کاهش محسوسی خواهد داشت، توضیح داد: امروز در گرمترین ساعات دمای هوای مشهد منفی ۳ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات به منفی ۱۰ درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان کلات نادر با منفی ۸ درجه سلسیوس سردترین و مه‌ولات با ۱۶ درجه گرم‌ترین نواحی استان گزارش شده‌اند. در همین مدت بیشترین ارتفاعات برف در ۱۶ سانتی‌متر از شهرستان قوچان و ۴/۹ میلی متر از درگز گزارش شده است.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی‌ها در ایستگاه فرودگاهی مشهد ۲/۱ میلی‌متر به صورت آب حاصل از برف گزارش شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.