مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال احمر نیز مهیا شده است و اقلام خوبی در انبارهای شهرستان های در مسیرهای پر مخاطره پشتیبانی شده است.

اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی مهیا است/۱۶۰۰ تن نمک پاشی در سطح شهر مشهد

محسن نجات در گفتگو با قدس خراسان اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در سطح خراسان رضوی شاهد بارش بارندگی شدید هستیم که در شهرستان های درگز، قوچان، امام قلی، مشهد، چناران، فاروج و تربت جام، فریمان و سرخس، باخرز و صالح آباد تربت جام، خوشاب و سر ولایت هم اکنون بارش باران و برف داریم و شهرستان های زاوه، تربت حیدریه و تربت جام هم بارش باران را شاهد هستیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: اعم خدمات صورت گرفته توسط دستگاههای عضو ستاد بحران خراسان رضوی راهداری و حمل نقل شامل ۸۵۵ تن شن و نمک پاشی، برف روبی داشته اند، همچنین خودروهای عملیاتی ویژه ای توسط ۸۴ دستگاه توسط خدمت رسانی هستند.

وی بیان کرد: شهرداری مشهد ۱۶۰۰ تن نمک پاشی داشته و ۱۵۰۰نفر نیرو مشغول به خدمات رسانی و در این راستا دستگاههای برف روب و نمک پاش در حال کار هستند.

نجات ادامه داد: پلیس راه نیز بسیار فعالانه در مسیرها و محورها با مقررات ترافیکی و حساسیت ها لازم در حال خدمت رسانی هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: مسافران با توجه به تردد در محورهای مواصلاتی استان حتما زنجیر چرخ، امکانات و تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین جمعیت هلال احمرخدمات بسیار خوبی ارائه کرده است و با تیم های عملیاتی در حال تلاش هستند و در این راستا به خودروهای گرفتار اقدامات امداد رسانی لازم انجام شده است و در محور شهرستان نیشابور و بسته های اضطراری نیز در بین مردم توزیع شده است.

نجات ادامه داد: با توجه به تعطیلی از مردم تقاضا داریم در محورهای استان در صورت سفر غیرضروری پرهیز کنید مسیرهای تردد با توجه به گزارش راهداری و پلیس راه به شدت شرایط خاص دارد و خودروها در حال تردد هستند، ترافیک بسیار سنگینی در محورها استانی وجود دارد.در سطح شهر نیز با توجه به لغزنده توسط شهرداری در حال تلاش هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: محور تایباد به باخرز و بالعکس به علت کولاک شدید مسدود همچنین محور کنار گذر شمالی جاده قدیم مشهد به باغچه و به سمت فریمان مسدود است، محور کلات به درگز و بالعکس که مسدود بود از دقایقی قبل بازگشایی شد.

وی اظهار کرد: ما با ایجاد کمپین هر خانه یک اتاق گرم از مردم تقاضا داریم با گرم نگه داشتن یک اتاق در منابع و انرژی صرفه جویی لازم را داشته باشند.

تردد در سطح شهر مشهد با توجه به لغزندگی بسیار حساس شده از مردم خواهشمندیم با توجه به تعطیلی مدارس و دورکاری ادارات مردم از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

با توجه به شرایط جوی نامساعد و کاهش جدی دما نیز از مردم تقاضا داریم در منابع و انرژی صرفه جویی داشته باشند، و باعایق کردن و پوشش در و پنجره ها فضای خانه را گرم کنند تا با مدیریت بهینه انرژی شرایط خوبی را رقم بزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.