استاندار خراسان رضوی گفت: پیگیری انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی به عنوان یک کار اساسی در موضوع تامین آب استان خراسان رضوی وظیفه همه مسوولان استانی است.

استاندار خراسان رضوی: پیگیری انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی وظیفه همه مسوولان استانی است

به گزارش قدس خراسان، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری عصر چهارشنبه و در نشست ستاد تامین آب استان خراسان رضوی اظهار کرد: باید در کنار کارهای زودبازده، طرح های بلند مدت، ماندگار و اساسی را هم مد نظر قرار داد و یکی از این کارها، طرح انتقال آب از دریای عمان به سمت استانهای جنوبی کشور و در نهایت استان خراسان رضوی است که ضمن رفع نیاز صنایع، در کشاورزی و تامین آب شرب مردم نیز تاثیر گذار است.

استاندار خراسان رضوی گفت: پیوست اجتماعی برای طرح های آبرسانی باید مد نظر قرار گیرد تا ضمن فراهم شدن استفاده از آب برای سایر نقاط استان، از چالش های اجتماعی نیز جلوگیری شود.

وی ضمن اشاره به اینکه انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور منجر به ایجاد اشتغال، تثیبت جمعیت و در نهایت امنیت در این مناطق می‌شود افزود: این طرح با توجه به شرایط مناسبی که ایجاد می کند منجر به تحولی جهشی در آینده کشورمان و در نهایت باعث ایجاد رونق اقتصادی ویژه‌ای در این منطقه می‌شود.

نظری با اشاره به جمعیت چهار و نیم میلیون نفری مشهد ادامه داد: این شهر به واسطه وجود بارگاه منور رضوی مورد توجه زائران بسیاری است و نیاز است تا شرایط ارائه خدمت خوب برای آنها را فراهم کنیم و با توجه به تامین آب در تابستان سال آینده، هفت طرح عمده برای تامین آب در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است و امیدواریم تا در زمان مورد نظر، این طرح ها به نتیجه برسد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: باید موضوع سند تامین آب استان و تعیین وظیفه هر فرد و نهادی در آن مشخص باشد تا با همکاری نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جمعات در کنار پیگیری مسوولان، این طرح ماندگار به نتیجه برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.