رئیس اداره تامین اجتماعی تربت حیدریه گفت: افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ شغل جدید از ابتدای امسال تاکنون بر اساس داده‌های آماری افراد بیمه شده در سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و رشتخوار واقع در جنوب خراسان رضوی ایجاد شده است.

زمینه اشتغال ۲۵۰۰ شغل جدید در ۳ شهرستان جنوبی خراسان رضوی فراهم شد

به گزارش قدس خراسان، محمد شریفی‌مند اظهار کرد: شمار بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی طی این مدت در سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و رشتخوار به ۴۰ هزار و ۴۶۵ نفر رسیده است که در مقایسه با ابتدای امسال رشد قابل توجهی داشته و موید تثبیت شغل های جدید است.

رئیس اداره تامین اجتماعی تربت حیدریه اضافه کرد: اکنون جمعیت بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد خانواده آنها در حوزه تابعه تامین اجتماعی تربت‌حیدریه که شهرستانهای رشتخوار و زاوه را هم شامل می شود به ۲۶۰ هزار و ۳۳۸ نفر رسیده‌ است که رشد تقریبا ۲ برابری را در مقایسه با ابتدای امسال نشان می‌دهد.

وی گفت: بخشی از بیمه شدگان جدید مربوط به فعالیت نهادهای مختلف تربت حیدریه در بحث اشتغالزایی است و در این بین برخی مشاغل نیز مربوط به بخش خصوصی و رشد کارگاهها و بنگاههای مختلف می باشد.

شریفی مند در ادامه با بیان اینکه مستمری‌ بگیران تامین اجتماعی تربت حیدریه ۹ هزار و ۵۷۶ نفر هستند؛ گفت: تعداد کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و تعاونی فعال زیرپوشش تامین اجتماعی تربت حیدریه هشت هزار و ۸۲۵ واحد است، همچنین پنج هزار و ۷۸ کارگاه‌ بدون کارگر در حوزه این اداره فعالیت دارند که تنها با یک نفر نیرو (کارفرما) اداره می شوند.

رئیس تامین‌ اجتماعی تربت‌حیدریه همچنین به میزان پرداختی‌های این اداره از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و افزود: طی این مدت چهار هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال به مستمری‌گیران بازنشسته، از کارافتاده و بازماندگان مشمول دریافت خدمات بلندمدت پرداخت شد.

وی بیان کرد: تامین‌ اجتماعی تربت‌حیدریه همچنین امسال برای خدمات کوتاه مدت شامل غرامت، دستمزد ایام بیماری، بارداری، کمک هزینه ازدواج و موارد مشابه افزون بر ۱۸۴ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش پرداخت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.