مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ، ۱ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار انواع کالا  از مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

صادرات بیش از ۱ میلیارد دلار کالا از مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین "روح الله غلامی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها، تعاملات و ارتباطات بی سابقه با مقامات مرزی عراق در جهت توسعه مراودات تجاری، ایجاد نظم و مبارزه جدی با مخلان نظم و ارتقای کارکنان گمرکات استان ایلام در سطوح مختلف از جمله فعالیت‌هایی است که در سال‌های اخیر گمرک استان را متمایز کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است، گفت:
از ابتدای امسال تا پایان دی یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار انواع کالا از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده که این میزان کالا با وزن ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.
مدیرکل گمرکات استان ایلام ادامه داد: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۵۶ درصد و از نظر وزن ۶۳ درصد رشد داشته است.
غلامی تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن‌آلات، محصولات فلزی، تره‌بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن، خودرو و قطعات آن بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.