مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با افتتاح طرح های گازرسانی به ۴۱ روستا استان در دهه فجر امسال؛ تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی استان زنجان به ۶۷۵ روستا با ۹۲.۶ درصد بهره‌مندی می‌رسد.

گاز رسانی به روستاهای استان زنجان سرعت گرفت/بیش از ۹۲ درصد خانوارهای روستایی از گاز بهره مند هستند

به گزارش قدس آنلاین؛ رحیم سلیمانی‌نژاد در مراسم افتتاح پروژه‌های گازرسانی اظهار کرد: گازرسانی در استان زنجان در نقطه مطلوبی قرار دارد، به طوری که ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲.۶ درصد جمعیت روستایی استان به شبکه گاز کشور متصل است.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در حوزه گازرسانی اقدامات ارزشمندی در سطح کشور صورت گرفته است و شرکت ملی گاز ایران نیز با فراهم کردن زیر ساخت‌ها و ایجاد رفاه نسبی همواره در تلاش برای توسعه عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مردم بوده است، افزود: این تلاش‌ها موجب شده است، بیش از ۷۰ درصد از سبد انرژی مردم به گاز طبیعی اختصاص یابد.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان ، خاطر نشان کرد: امسال در گازرسانی به روستاهای استان زنجان حرکتی جهشی اتفاق افتاده است.
سلیمانی‌نژاد در ادامه از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲۷ طرح گازرسانی خبر داد و اظهار کرد: این طرح ها شامل افتتاح گازرسانی به ۴۱ روستا، آغاز عملیات اجرایی ۲۷ روستای دیگر و همچنین افتتاح گازرسانی به ۵۴ واحد تولیدی - صنعتی، افتتاح خط تغذیه تقویتی شهر زنجان، گازرسانی به شهرک صنعتی شهید شهریاری و شهرک صنعتی IT، طرح گازرسانی به پروژه نهضت ملی مسکن- سایت برکت زنجان و گازرسانی به شهرک ولیعصر(ع) سلطانیه در استان زنجان است.
وی اذعان کرد: با افتتاح طرح‌های گازرسانی به ۴۱ روستاهای استان در دهه فجر امسال؛ تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی استان زنجان به ۶۷۵ روستا با ۹۲.۶ درصد بهره‌مندی می‌رسد.
محسن افشارچی استاندار زنجان اظهار کرد: ۸۵ درصد کشور ما زیر پوشش گاز رسانی است و ۹۲.۶ تعداد خانوار روستایی در استان گاز دارند.
استاندار زنجان با بیان اینکه ۱۵۰ پروژه گازرسانی در حال کار و یا طراحی است، اضافه کرد: در آینده نزدیک به ۸۰۰ روستا و بیش از ۹۷ درصد پوشش خواهیم رسید.
وی با اشاره به روزهای سرد گفت: ما نباید دچار خود کم بینی شویم، چرا که این کشور ۸۵ درصد آورده را فراهم کرده و ما جز دومین کشور گازی در جهان هستیم.

افشارچی با اشاره به اینکه از ۴۱ روستایی که امروز به آنها گازرسانی می‌شود، ۲۷ روستا مربوط به خدابنده است، اضافه کرد: این یک اتفاق مثبت است و به خاطر آماده شدن زیرساختها در روستاها شاهد مهاجرت معکوس هستیم.
وی در ارتباط با زیرساخت‌های گازی صنعت نیز گفت: امروز اکثر شهرک‌های ما گاز دارند و امیدواریم سرمایه‌گذاری در بحث زیرسازی ادامه‌دار باشد، چون در حوزه گاز مشکل نقدیندگی و بودجه نداریم.
وی ادامه داد: بودجه شرکت گاز از ۲۸۰ میلیارد به ۴۹۳ میلیارد تومان افزایش داشته و شاهد افزایش صد درصدی بودجه این بخش هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.