نخستین مرکز نوآوری و خلاقیت ورزشی خراسان رضوی با حضور سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزشی همگانی وزارت ورزش و جوانان  هاشمی جواهری مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و ... در مجموعه ورزشی سجاد مشهد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

نخستین مرکز نوآوری و خلاقیت ورزش کشور در مشهد افتتاح شد

به گزارش قدس خراسان، علی اکبر هاشمی جواهری در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری و خلاقیت ورزش در مشهد اظهار کرد: این مرکز در حوزه علوم حرکتی فعالیت می کند و موضوع فعالیت آن ساخت ابزارهای ارزیابی حرکتی و شناختی است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: نخستین مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی با هدف حمایت از استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعین‌ و افراد نوآور و تولیدکنندگان داخلی در حوزه فناوری‌های‌ ورزشی (سخت‌افزاری، نرم افزاری، خدمات ورزشی) راه‌اندازی شد. این مرکز توسط پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع علمی ورزش کشور در راستای حمایت و تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از جوانان خلاق، نوآور و ایده‌پرداز در حوزه فناوری‌های ورزشی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به این که مرکز نوآوری و خلاقیت ورزشی کانون حمایت از ایده ها و نوآوری هاست تصریح کرد: با توجه به این که بیشترین دغدغه جوانان ورزشکار اشتغالزایی است امیدواریم در این مرکز ایده ها و خلاقیت های جوانان در راستای تحقق اهداف علمی ورزش و همچنین عملیاتی شدن ایده ها و تفکرات نوین به دست جوانان این مرز و بوم تحقق پیدا کند ودر راستای اشتغال زایی؛تولید و دانش بنیان در ورزش استان گام های مثبتی برداشته شود.

هاشمی جواهری یاد آور شد: در مرکز خلاقیت و فناوری در ورزش در پی شناسایی ایده‌ها و عمل به آن‌ها هستیم کمااینکه در این خصوص باید با تعامل با دستگاه‌های مختلف مسیر را تسهیل کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص مرکز خلاقیت و نوآوری در ورزش، اظهار کرد: امروزه نیروهای خلاق و علاقه‌مند به ورزش، بسیار هستند که ساز و کار آن‌ها مشخص نیست، عرصه ورزش در حوزه تولید تجهیزات، ارائه خدمات ورزشی، نیروی انسانی و سایر ابعاد آن بسیار وسیع است ازطرفی دانشجویانی که ازدانشگاه‌های مختلف فارغ‌التحصیل می‌شوند متاسفانه راهکاری برای هدایت آنان در جهت نیازهای جامعه ورزشی وجود ندارد.

وی افزود: بسیاری از تجهیزات ورزشی ما خارجی هستند این در حالی است که نیروهای علاقه‌مند بسیاری وجود دارند که توانایی ساخت این تجهیزات را در سطح استاندارد بین‌المللی دارند.

هاشمی‌جواهری از همکاری مرکز خلاقیت و نوآوری در ورزش با پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه فردوسی و سایر دانشگاه‌های سطح استان، بنیاد نخبگان و سایر دستگاه‌های مربوطه برای تحقق اهداف اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خبر داد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: این مرکز در مجموعه ورزشی سجاد واقع شده و با تجهیز و ارائه تجهیزات و دستگاه های مدرن و خلاق به دست جوانان حدود ۳۰۰ متر مربع مساحت آن است.

وی گفت: این مرکز برای تسهیل و پیاده سازی ایده های ورزشی راه اندازی شده است و به سرمایه گذارنی که تصمیم به ورود به این حوزه را دارند، خدمات رسانی خواهد کرد.

هاشمی جواهری گفت: توسعه ورزش با تکیه بر علوم روز، یک امر مهم و اجتناب ناپذیر است که بسیاری از کشور های دنیا با کمک شرکت های دانش بنیان خود به آن ورود کرده اند.

گفتنی است؛ در این مراسم از چند فعال حوزه علوم ورزشی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.