معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از آماده‌سازی ۱۳ پارکینگ موقت با ظرفیت هزار و ۶۳۹ جای پارک خودرو که با توجه به مکاتبات و پیگیری‌ها در حال افزایش است خبر داد.

در راستای خدمات‌رسانی به زائران در نوروز ۱۴۰۲ ؛ آماده‌سازی ۱۳ پارکینگ موقت در مشهد

به گزارش قدس خراسان، خلیل منبتی اظهار کرد: در راستای خدمات‌رسانی مناسب به زائران و مجاوران در ایام پایانی سال و همچنین نوروز ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی‌های دقیقی در حوزه عمران و به‌ویژه حمل‌ونقل و ترافیک انجام‌شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به اقدامات انجام‌شده در حوزه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: نصب ۱۲ هزار و ۹۵۰ تجهیزات ایمنی و هدایت ترافیکی معبر سواره‌رو در سطح مناطق، اجرای سه هزار و ۸۰۰ مترمربع خط‌کشی عرضی و ۱۸۷ هزار مترمربع خط‌کشی محوری در نقاط مختلف شهر، بهبود و بهسازی ۹ هزار و ۹۰۰ متر طول از مسیرهای ویژه دوچرخه، اجرای بیش از ۶۱۰ متر طول پروژه احداث سرعت‌گیر و سرعت کاه و ۱۳ پروژه حق تقدم عابر پیاده ایمن‌سازی و بهسازی ۱۰ گذرگاه بخشی از فعالیت‌های انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت مرکز کنترل ترافیک با حضور نمایندگان دستگاه‌های خدماتی به‌صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود.

منبتی به اعمال محدودیت صدور مجوز در سامانه حفاری برای طرح‌های توسعه و انشعابات در روزهای پایانی سال و ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: اتمام و جمع‌آوری کارگاه‌های حفاری و مرمت و لکه‌گیری آسفالت و پیاده‌روها، تسطیح دریچه‌های غیرهمسطح و نصب دریچه‌های مفقوده شرکت‌های خدماتی، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت حدود ۳۵ هزارمترمربع از معابر و پاک‌سازی، ایمن‌سازی، زیباسازی، نصب تابلو مشخصات و حصارکشی کارگاه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص اقدامات برنامه‌ریزی‌شده از سوی سازمان اتوبوسرانی در راستای استقبال ازبهار نیز گفت: سرویس‌دهی ویژه تحویل سال نو با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، سرویس‌دهی ویژه سخنرانی مقام معظم رهبری در روز اول فروردین با ۲۵۰ دستگاه و افزایش و تقویت ناوگان خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر ازجمله اقدامات پیش‌بینی‌شده دراین حوزه است.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی استقبال ازبهار به‌صورت غیرحضوری ویژه راهبران ناوگان اشاره و اظهار کرد: آماده‌باش عوامل نظارتی و استقرار نیروی انسانی با کاور جهت راهنمایی زائرین و مجاورین، بازدید و رفع عیب دودزایی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس‌های دیزلی، انجام اقدامات مربوط به وضع ظاهری اتوبوس‌ها ازجمله شست‌وشوی فضای بیرونی و پرده‌ها، تعویض و ترمیم شیشه‌ها، چراغ‌ها، سپرها و آماده‌باش ۸ دستگاه اتوبوس امدادرسانی وامداد ویژه به همراه رنگ‌آمیزی و رفع نقص سایبان‌ها و تابلوهای ایستگاه‌های اتوبوس بخشی دیگری از اقدامات سازمان اتوبوسرانی برای استقبال ازبهار است.

منبتی در خصوص اقدامات سازمان مدیریت پایانه‌های مسافربری نیز گفت: برگزاری ویژه‌برنامه استقبال از زائران، فضا آرایی و کاشت ۵۰ هزار بوته انواع گونه‌های گیاهی و بهسازی فضای سبز، رنگ‌آمیزی ۱۰ هزار متر طول جداول و نرده‌ها، پیش‌بینی تأمین حدود ۸۰ هزار لیتر گازوئیل برای جایگاه سوخت پایانه امام رضا (ع)، نصب ۳۰۰ مترمربع بنر و تابلوهای اطلاع‌رسانی، ضدعفونی ۵۰۰ هزارمترمربع فضای ساختمانی و مستحدثات پایانه‌ها و برگزاری جلسه هماهنگی با مدیران اداره کل راهداری، مدیران انجمن صنفی و شرکت‌های مسافربری در خصوص نحوه فعالیت درایام طرح استقبال ازبهار بخشی از این اقدامات است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی، در چهارچوب استقبال از بهار تصریح کرد: فعالیت شبانه‌روزی نیروهای اجرایی و نظارتی خطوط، راه‌اندازی ۹ جایگاه دریافت شکایات، برگزاری دوره آموزشی ویژه نیروهای نظارتی و اجرایی، نظارت ویژه‌بر عملکرد شرکت‌های مدیریت خطوط و شبکه بیسیم، کنترل و پایش فعالیت تاکسیرانان از طریق ایجاد ۴ حلقه نظارتی با ۱۷ اکیپ گشت خودرویی و ۷ گشت موتوری، اجرای گشت مشترک با سازمان صمت جهت کنترل نرخ‌ها و اجرای طرح کنترل نامحسوس رعایت تعرفه توسط تاکسیرانان بخشی از این اقدامات است.

وی اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی و بهره‌برداری از کیوسک‌های جدید نظارتی، نصب برچسب اطلاع‌رسانی کرایه بر اساس تاکسی‌متر یا فیش سفر در داخل تاکسی‌ها، تقویت ناوگان از طریق شبکه بیسیم و تاکسی‌های موقت، آماده‌باش و فعالیت شبانه‌روزی اپراتورهای شبکه بیسیم و انجام سرویس صلواتی ویژه زائرین پس ازسال‌تحویل با ۳۰ دستگاه ون و لغو مرخصی برون‌شهری تاکسی‌های مشهد از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌شده در استقبال ازبهار است.

منبتی در خصوص برنامه‌های سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری برای ایام پایانی سال و نوروز نیز گفت: ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در محدوده قرمز (هسته مرکزی شهر) جهت کاهش ترافیک، استفاده از ظرفیت توقفگاه‌های سازمان جهت پارک و توقف ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین، صدور مجوز جهت حمل و جابه‌جایی بار و کالا درایام نوروز با همکاری پلیس، استقرار پلیس راهور جهت کنترل ورود گره‌های ترافیکی در قالب گشت‌های انضباط ترافیکی و اطلاع‌رسانی و هماهنگی با ارگان‌های دولتی و غیردولتی از طریق استانداری و شورای همتا استان جهت کاهش ترددهای غیرضروری در ساعات اوج ترافیک ازجمله این اقدامات است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه به اقدامات سازمان عمران در ارتباط با طرح استقبال از بهار اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش تولید آسفالت جهت معابر سطح شهر به میزان ۶ هزارتن، افزایش تولید بتن جهت پروژه‌های عمرانی به میزان ۳ هزارتن، افزایش تولید محصولات بتنی و سنگی و همچنین آماده‌باش ۱۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات به‌منظور مدیریت بحران بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به‌ویژه برنامه‌های شرکت بهره‌برداری قطار شهری درراستای استقبال از بهار نیز تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم اعلام صوتی سه زبانه، ارسال پیامک اطلاع‌رسانی تغییر زمان سرویس‌دهی و نصب ابر پرده‌ها و بنرهای مناسبتی، پخش تیزرهای نوروزی و پیام‌های مناسبتی و پخش صوتی تبریک نوروز از ۶۷۰ مانیتور، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و هنری و برگزاری نمایشگاه عکس مترو گالری بخشی از اقدامات این شرکت است.

منبتی بابیان اینکه در طرح استقبال ازبهار ۱۶۰ واگن خط یک و دو شست‌وشو خواهند شد اظهار کرد: در کنار آن بازدید و بازبینی فنی ناوگان، شستشو و نظافت ایستگاه‌ها و تونل خط یک و دو به میزان ۲۷ هزار و ۵۰۰ متر، نظافت حریم ریلی مسیر روگذر خط یک و همچنین برپایی گذر هنر با اجرای سرود و تئاتر در ایستگاه‌ها از دیگر اقدامات شرکت بهره‌برداری قطار شهری برای استقبال ازبهار است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به افزایش ساعت سرویس‌دهی خطوط مترو در شب تحویل سال به میزان ۳ ساعت اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش سرفاصله زمانی در شب و لحظات سال‌تحویل و همچنین سخنرانی مقام معظم رهبری نیز پیش‌بینی‌شده است.

وی در ادامه به پیش‌بینی بیش از ۲۱ هزار و ۲۰۰ ظرفیت پارک حاشیه‌ای از سوی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی مشهد اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر با ظرفیت ۳ هزار و ۹۵۶ جای پارک خودرو، آماده‌سازی ۱۳ پارکینگ موقت با ظرفیت هزار و ۶۳۹ جای پارک خودرو که با توجه به مکاتبات و پیگیری‌ها در حال افزایش است، بهره‌برداری از پنج پارکینگ‌های موقت اعلامی مناطق، طراحی، چاپ و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی پارکینگ جهت رفاه حال زائرین و مجاورین از جمله اقدامات انجام‌شده در حوزه تأمین پارکینگ است.

منبتی اظهار کرد: افزایش تعداد دوچرخه‌های فعال در ایستگاه‌ها، شست‌وشو و تنظیف ۱۱۹ ایستگاه دوچرخه بایدو، اورهال و سرویس دوره‌ای دوچرخه‌ها، افزایش نیرو در پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر و افزایش ساعت کاری پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر بخشی دیگر از اقدامات انجام‌شده برای استقبال ازبهاراست.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: امیدواریم با برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و تلاش شبانه‌روزی همکارانم در حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک خدمات مناسبی را به زائران و مجاوران عزیز در ایام پایانی امسال و نوروز ۱۴۰۲ ارائه دهیم.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.