جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان از فعالیت ۲۴ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی در استان خبر داد.

فعالیت ۲۴ هزار نفر در گروه جهادی کردستان

به گزارش قدس آنلاین ، سردار علیرضا مدنی پیش‌ از ظهر امروز در اختتامیه جشنواره استانی جهادگران که در سپاه بیت‌المقدس کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: اجر جهاد و جهادگری بر کسی پوشیده نیست و فعالان این عرصه بهتر اهمیت کار در این حوزه را می‌دانند.

وی با بیان اینکه تشکیل گروه‌های جهادی یکی از دستاوردهای انقلاب است که نظام را بیش‌ از پیش به سوی مردمی بودن سوق می‌دهد، گفت: در قالب گروه‌های جهادی از ظرفیت خود مردم برای ارائه خدمات به مردم نیازمند استفاده می‌شود.

جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان "خدمت به مردم" را فلسفه تشکیل گروه‌های جهادی عنوان و تصریح کرد: برای رضایت‌مندی خداوند در این دنیا و آخرت باید کارهای جهادی انجام بدهیم که آن هم با نیت خالصانه افراد و بدون نیت و هدف خاصی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دنیای فانی اقدامات جهادگرانه و خیرخواهانه فرصتی بوده که خدای متعال به واسطه خون پاک شهدا و در سایه انقلاب نصیب ما کرده است، خاطر نشان کرد: در زلزله ترکیه و سوریه مشخص شد که جدا از کمک به مردم کشورمان، بدون توقع به ملت‌های دیگر نیز کمک می‌کنیم‌ که این بیانگر نیت خیرخواهانه ماست.

مدنی با قدردانی از زحمات جهادگران در کردستان اظهار کرد: اگرچه نباید هیچ‌وقت به وضع موجود راضی باشیم اما فعالیت 24 هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی در طول سال‌جاری در زمینه خدمات‌دهی به مردم و فقرزدایی در استان جای قدردانی دارد.

وی "خدمات عمرانی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی" را از دیگر خدمات جهادگران در روستاهای کردستان  بیان کرد و بیان داشت: باید به سمت فقرزدایی برویم‌ نه فقیرزدایی، که پیش‌نیاز این هدف کمک به نیازمندان است.

جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تاکید بر اینکه باید توانمندسازی نیازمندان در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات مثبتی در این راستا انجام شده اما متاسفانه مشکل رسانه‌ای داریم، دشمنان کار کوچک را بزرگ جلوه داده اما خدمات بزرگ انجام شده در استان به گوش مردم خودمان نیز نمی‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم کارهای زیربنایی بسیار خوبی را انجام داده که کشور را متحول خود خواهد کرد، بیان کرد: نتیجه این اقدامات زودبازده نیست بلکه در سالیان آینده مشخص خواهد شد.

جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ترویج فرهنگ دستگیری و کمک به نیازمندان را ضروری دانست و عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود که در کنار فعالیت‌های جهادی، کارهای فرهنگی نیز انجام و منعکس شود تا با فضاسازی و تبلیغات، توطئه‌های دشمن را خنثی کرد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای ماموریت‌ها و فعالیت‌ها، کار رسانه‌ای نیز در اولویت گروه‌های جهادی قرار گیرد، عنوان کرد: باید مردم استان بدانند که گروه‌های جهادی بدون گرفتن یک ریال دستمزد، کار خیرخواهانه در روستاها انجام می‌دهند.

مدنی با اشاره به اینکه در این شرایط اقتصادی، پروژه‌های بسیار بزرگی در کردستان انجام شده است، ابراز داشت: در دولت قبل برای اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان کلی بودجه گرفتند اما کاری انجام ندادند در حالی‌که اکنون آبرسانی به 169 روستای کردستان با همکاری دولت و بسیج در حال انجام است. 

در پایان این مراسم از جهادگران استان کردستان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.