همزمان با روز بزرگداشت نظامی گنجوی، نشست تخصصی پنج گنج نظامی، امروز ۲۱ اسفند ماه در شهر شیراز برگزار شد.

شیراز میزبان نشست تخصصی پنج گنج نظامی

به گزارش قدس انلاین، روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، اعلام کرد:همزمان با روز بزرگداشت نظامی گنجوی، نشست تخصصی پنج گنج نظامی، ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه در پنج استان کشور برگزار می‌شود.
نشست ویژه استان فارس امروز با حضور سعید حسامپور، استاد ادبیات دانشگاه شیراز و پژوهشگر حوزه نظامی؛ غلامرضا کافی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و دبیرمحفل ادبی قند پارسی، سمانه علیزاده و سحر تندرو، شاعر میزبان نشست تخصصی پنج گنج نظامی برگزار می‌شود. سخنرانی علمی، نظامی خوانی و نقالی داستانی از نظامی از برنامه‌های این نشست بود.
این نشست امروزساعت ۱۱، در سالن کتابدار اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار شد و علاقه‌مندان به صورت مجازی از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/researchpl/fars میهمان این برنامه بودند
نشست تخصصی معرفی آثار مرتبط با مخزن‌الاسرار نظامی ۲۲ اسفندماه با مشارکت گروه ادبیات دانشگاه ارومیه و محفل ادبی هاتف، در استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد. شعرخوانی، خوانش بخش‌هایی از مخزن الاسرارنظامی و نقاشی و طراحی از اشعار، از برنامه‌های این نشست است. نشست تخصصی معرفی آثار مرتبط با مخزن‌الاسرار نظامی ساعت ۱۰:۳۰، ۲۲ اسفندماه در سالن جلسات کتابخانه مرکزی استان برگزار می‌شود. علاقه مندان می‌توانند از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/researchpl/wazarbaijan به صورت مجازی در این برنامه شرکت کنند.
استان اردبیل ۲۲ اسفندماه میزبان نشست تخصصی نظامی شناسی با حضور ۲ تن از اساتید این حوزه خواهد بود. معرفی کتاب در رابطه با نظامی، خوانش اشعار نظامی، خطاطی، نقالی، مناظره خوانی و ... از برنامه‌های این نشست خواهد بود. این نشست ساعت ۱۶، ۲۲ اسفندماه در تالار بیضا کتابخانه شهید مطهری برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند به صورت مجازی از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/researchpl/ardabil در این برنامه شرکت کنند.
نشست تخصصی پنج گنج نظامی ساعت ۹:۳۰، ۲۲ اسفندماه با حضور اساتید دانشگاه در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد در خراسان رضوی برگزار می‌شود. علاقه مندان می‌توانند به صورت مجازی از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/researchpl/razavi میهمان این برنامه باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.