معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: امسال بازنگری یک هزار و ۱۱۳ طرح هادی روستایی انجام شده است.

بازنگری بیش از ۱۱۰۰ طرح هادی روستایی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان،محمود واحدیان پنجشنبه شب در دوازدهمین اجلاس رسمی دوره ششم شورای اسلامی استان خراسان رضوی افزود: این استان دارای ۲ هزار و ۵۹۶ روستا است که طرحهای هزار و ۱۱۳ روستا بدلیل کمبود اعتبارات نیازمند بازنگری بوده است.

وی ادامه داد: در سفر رییس جمهور به خراسان رضوی، ۲ مصوبه در خصوص اعتبارات لازم برای بازنگری طرح هادی روستایی و طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان تصویب شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: در راستای بازنگری این طرحها تاکنون حدود ۲۳۰ طرح هادی در بازنگری کلی مصوب و ۴۴۰ طرح در بازنگری موضعی تعیین تکلیف شدند که امید است در چند ماه آینده مابقی طرح ها به نتیجه مطلوب برسد.

واحدیان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی یکی از اولین استان‌هایی بود که در سطح کشور توانست قیر مصرفی برای اجرای پروژه های عمرانی در سطح کشور را ۱۰۰ درصد جذب کند.

وی ادامه داد: در این راستا آسفالت از طریق تهاتر با مصرف یک میلیون متر مکعب قیر در سطح استان خراسان رضوی انجام شد و نزدیک به ۲ میلیون مترمکعب دیگر قیر نیز برای آسفالت سطح روستاها زیرسازی شده است.
 

سرما به کشاورزی استان خراسان رضوی هشت میلیارد خسارت زد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: امسال سرما و برودت هوا در خراسان رضوی هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد کرد.

غلامحسین ساربان با بیان اینکه عمده خسارت در بخش محصولات باغی بود ، افزود: از ۲ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان خسارت به محصولات زراعی استان، هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان خسارت به گندم وارد شده است.

وی با بیان این که شدید ترین خسارت به زعفران بوده است که سال آینده زعفران به شدت آسیب خواهد دید و کم خواهد شد ادامه داد: در گلخانه ها به ویژه در شهرستان فریمان نیز آسیب جدی است.

این مسوول بیان کرد: در خراسان رضوی کود فراهم است و کمبودی وجود ندارد اما برای کاهش قیمت کود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: شوراهای اسلامی استان طبق قانون موظف اند حداکثر هر ۴۵ روز یک اجلاس را با حضور اعضای خود در راستای پیگیری مشکلات مردم و با دعوت از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار نمایند.

موسی الرضا حاجی بگلو افزود: جلسه امروز در ۲ حوزه کشاورزی و بنیاد مسکن با حضور مدیران و معاونین این دو اداره کل برگزار گردید. لذا اعضای شورای اسلامی استان با توجه به اعلام قبلی در خصوص حضور مهمانان این اجلاس به شناسایی و پیگیری مشکلات حوزه های انتخابیه خود پرداختند.

گفتنی است در دوازدهمین اجلاس رسمی دوره ششم شورای اسلامی استان خراسان رضوی از ۲قلوهای کم سن و سال فاتح دماوند با نام های "ستایش و نیایش آقایی فر" تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.