رئیس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از کشف و نابودی ۶ هزار و ۱۷۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در سطح شهرستان خبر داد.

کشف و نابودی۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در تربت‌حیدریه

به گزارش قدس خراسان، مهدی سعیدی اظهار کرد: بازدیدهای انجام شده شامل ۲۷۰ بازدید از اماکن عمومی، ۱۲۹ بازدید از اماکن بین‌راهی، ۱۳ بازدید از اماکن اقامتی و پایانه مسافربری، ۲۵ مورد بازدید برای رسیدگی به شکایات مردمی بوده است همچنین ۲ هزار و ۴۷ مورد سنجش مواد غذایی با دستگاه‌های قابل حمل انجام شده‌ است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بیان کرد: همچنین ۵۶ بازدید از سامانه‌های آب‌رسانی، ۴۱ مورد نمونه‌برداری میکروبی و هزار و ۲۴۰ مورد کلرسنجی از آب‌های آشامیدنی تا صبح امروز صورت گرفت.

وی گفت: طرح سلامت نوروزی با هدف تشدید نظارت‌ بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین‌راهی، پایانه مسافربری و مراکز اقامتی نظارت نوروزی از ۲۴ اسفند پارسال آغاز شده است و تا ۱۴ فروردین امسال ادامه خواهد داشت.

سعیدی افزود: تامین حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، زائران و نظارت و بازرسی از مکان‌های تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن بین راهی مهمترین هدف بازرسی‌ هاست.

رئیس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه اظهار کرد: تامین بهداشت ایمنی مواد غذایی و آشامیدنی، کنترل بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا، نظارت بر جمع‌آوری صحیح پسماندها و فاضلاب شهروندان تربت حیدریه از دیگر اهداف این طرح نظارتی است.

وی گفت: شهروندان، مسافران و زایران در صورت مشاهده موارد مشکوک یا برای رسیدگی به شکایت‌ خود می‌توانند به سامانه ۱۹۰ مراجعه و با کارشناسان آن ارتباط برقرار کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.