رئیس مرکز بهداشت کاشمر گفت: از ابتدای امسال تاکنون روزانه ۱۱ نوزاد در این شهرستان متولد شده‌اند.

تولد روزانه ۱۱ نوزاد کاشمری در دو هفته ابتدایی امسال

به گزارش قدس خراسان، مجتبی قائمی با اشاره به انجام ۱۴۳ مورد زایمان در دو هفته ابتدایی امسال اظهار کرد: طی این مدت تعداد ۱۶۹ مورد خدمت پس از زایمان، ۱۲۰۸ مورد مراقبت از مادران باردار و ۱۳۰۹ مورد مراقبت از کودکان زیر پنج سال انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر در ادامه اظهار کرد: در طرح نوروزی، ۲۰۳۸ بازدید از مراکز تهیه توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام و بیش از ۷۹ اخطاریه صادر و برای متخلفان اقدام قانونی انجام و به تعزیرات و دستگاه قضا معرفی شده‌اند.

وی همچنین از کشف و ضبط ۱۹۶۴کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته طی این مدت خبر داد و گفت: در طرح نوروزی امسال به ۳۵ مورد شکایت مردمی در سامانه ۱۹۰ پاسخ داده شده است.

قائمی انجام ۲۱ مورد بازدید مشترک، ۳۵۶ مورد سنجش کلر آزاد و انجام ۸۴۱ مورد سنجش وسایل پرتابل را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر در ادامه به مراجعه ۶۲۰۷ بیمار به پزشک اورژانس، مراجعه ۸۸۶ نفر به درمانگاه تخصصی، ارائه خدمت به ۵۸۹ بیمار بستری، انجام ۲۴۶ عمل جراحی، ارائه خدمت به ۲۲۰۰ مراجعه کننده به آزمایشگاه، انجام ۲۵۲ سونوگرافی، ارائه خدمت به ۳۴۵ مراجعه کننده به بخش ام آر ای، انجام ۳۹۵ سی تی اسکن و ارائه خدمت به ۹۶۴ بیمار مراجعه کننده به رادیولوژی اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به انجام ۷۱۷ جلسه خدمت به ۱۳۴ بیمار دیالیزی در ایام نوروز ۱۴۰۲ این شهرستان، افزود: طی دو هفته ۸۶ بیمار دائم در بخش دیالیز بیمارستان شهید مدرس(ره) کاشمر ۵۳۰ جلسه خدمت دریافت نمودند.

قائمی یادآور شد: در ایام نوروز ۱۹ بیمار میهمان ۲۸ جلسه خدمت را در بخش دولتی و خصوصی، دو بیمار اورژانسی ۳ جلسه خدمت، ۲۳ بیمار دائم در مرکز خصوصی سوم شعبان ۱۴۳ جلسه خدمت و ۴ بیمار میهمان در مرکز خصوصی سوم شعبان ۱۳ جلسه خدمت دریافت نمودند.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر افزود: مراجعه ۳۸۳۷ نفر به اورژانس بیمارستان، ارائه ۳۵۸ مورد خدمت رادیولوژی، ۹۲۵ مورد خدمت آزمایشگاهی، ۱۳۱ مورد خدمت به بیماران شیمی درمانی، انجام ۵۳۰ جلسه دیالیز، ۱۱۸ مورد سونوگرافی و ماموگرافی، بستری شدن ۳۶۵ بیمار و ۵۱۳۶ نسخه مراجعه به داروخانه بیمارستان از دیگر اقدامات انجام شده در بیمارستان شهید مدرس(ره) کاشمر بوده است.

وی عنوان کرد: طی این دو هفته ۱۶۱۵۳ خدمت در حوزه بهداشت، تعداد ۲۳۳۵ مورد ویزیت پزشک، ۶۸۶ مورد خدمت آزمایشگاهی، ۳۲۶ مورد خدمت دندانپزشکی و تعداد ۷۱۱ مورد خدمت به میانسالان، سالمندان، جوانان و نوجوانان انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.