ناو پهپادبر تی. سی. جی آنادولو (TCG Anadolu) به عنوان بزرگ‌ترین کشتی جنگی ترکیه امروز طی مراسمی به فرماندهی نیروی دریایی این کشور تحویل داده شد.

نیروی دریایی ترکیه بزرگ‌ترین کشتی جنگی خود را تحویل گرفت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از شبکه تلویزیونی تی. آر. تی. خبر ترکیه، این ناو جنگی که توسط شرکت کشتی‌سازی صدف استانبول ساخته شده، از نظر مقیاس بزرگ‌ترین ناو جنگی ترکیه محسوب می‌شود و مشابه آن فقط در نیروی دریایی ۱۲ کشور جهان به کار گرفته شده است.

بنا به اعلام این رسانه، عملیات ساخت این کشتی جنگی که قابلیت حمل و استفاده همه نوع بالگرد و پهپادهای ساخت ترکیه را دارد، از سال ۲۰۱۵ آغاز و حدود سه سال پیش نیز به آب انداخته شد.

این کشتی در این مدت انواع آزمایش های دریایی و عملیاتی را پشت سر گذاشته و با نصب تجهیزات نوین، به مرحله عملیاتی کامل رسیده است.

این ناو جنگی که با ۷۰ درصد فناوری بومی ساخته شده است، قابلیت بکارگیری هواپیمای جنگی بدون سرنشین بایراکتار قئزئل الما، پهپاد جدید بایراکتار تی. بی. ۳ و هواپیمای جنگی سبک بومی هورجت ترکیه را دارد.

بنا به اعلام شبکه تلویزیونی تی. آر. تی. خبر، این ناو جنگی ظرفیت انتقال یک گردان نیروی نظامی با پشتیبانی لجستیکی را بدون نیاز به پشتیبانی پایگاه داخلی در دریای اژه، مدیترانه و دریای سیاه دارد.

سامانه‌های تسلیحاتی، مدیریت جنگ، جنگ الکترونیک، جست‌وجو و ردیابی مادون قرمز، جست‌وجوی الکترواپتیکی، هشدار لیزری، پدافند اژدر، سامانه راداری، ارتباطی، ناوبری و توزیع اطلاعات از سامانه های نصب شده و فعال در این کشتی جنگی اعلام شده است.

این ناو جنگی با ۲۳۱ متر طول، ۳۲ متر عرض، با قابلیت حداکثر جابجایی بار کامل ۲۷ هزار و ۴۳۶ تن و حداکثر سرعت ۲۰ گره دریایی و برد حداقل ۹ هزار مایل دریایی، در مجموع می‌تواند ۹۴ دستگاه تجهیزات جنگی شامل ۱۳ تانک، ۲۷ خودرو تهاجمی آبی خاکی، ۶ نفربر زرهی، ۳۳ خودرو متفرقه و ۱۵ تریلر را روی عرشه خود حمل کند.

ناو تی. سی. جی آنادولو که برای استقرار یک هزار و ۲۲۳ نفر نیروی نظامی طراحی شده است، توان حمل و استفاده عملیاتی ۱۰ بالگرد و ۱۱ پهپاد را روی عرشه خود دارد و علاوه بر این، امکان استقرار ۱۹ بالگرد و ۳۰ پهپاد در آشیانه این کشتی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.