معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پارسال ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌ای در شبکه و تاسیسات برق رسانی استان تعریف شد که از این میزان، هفت هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال جذب و اجرا شد.

بیش از هفت هزار میلیارد ریال طرح برق رسانی در خراسان رضوی اجرا شد

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، وحید باغشنی اظهار کرد: از سال گذشته روند بودجه در شرکت توانیر دستخوش تغییراتی شده و زمانبندی دفاع بودجه تغییر کرده است، لذا طبق پیش بینی ها برای امسال ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح اولیه از سوی شرکت توزیع برق خراسان رضوی ارایه شده است که با برگزاری جلسات نهایی بودجه عدد نهایی منابع سرمایه ای به واحدهای شهرستانی و معاونت های تخصصی ستادی شرکت ابلاغ خواهد شد.

وی بیان کرد: در راستای برنامه اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه تاکنون یکهزار و ۳۶۰ نقطه اتوماسیونی کنترل پذیر در منطقه زیر پوشش شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ایجاد شده است، با این روند هدفگذاری ایجاد سه هزار نقطه اتوماسیونی در استان پهناور خراسان رضوی در افق ۱۴۰۴ دست یافتنی و به یاری خدا محقق خواهد شد.

باغشنی ادامه داد: اهداف و اعتبارات جدید به دفتر اتوماسیون و هوشمندسازی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ابلاغ شده که با اجرایی شدن آنها حوزه اتوماسیون شبکه و هوشمندسازی در کسب و کار شرکت گسترش می یابد، همچنین در کنار آن تقویت زیرساختی ارتباطات شرکت و توسعه فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش و تحقیقات کاربردی نیز در دستور کار برنامه‌ریزی و پیگیری این معاونت قرار دارد.

وی بیان کرد: امسال با هدف توسعه ارتباطات به عنوان پیش نیاز فناوری اطلاعات و به همت دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و دفتر اتوماسیون و هوشمندسازی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، اجرای فیبرنوری به طول ۵۰۰ کیلومتر برای افزایش پایداری و پهنای باند مدیریتهای برق شهرستانهای استان آغاز شده است که امیدواریم حداقل ۵۰ درصد این هدف در سال‌ جاری و تا پایان سال ۱۴۰۳ به طور کامل محقق و اجرایی شد.

این مسوول با بیان اینکه ۳۳ لینک رادیویی دیجیتال فعال در حوزه مدیریتهای برق شهرستانهای خراسان رضوی وجود دارد، افزود: خوشبختانه روز به روز کیفیت و پایداری ارتباطات در استان بهتر شده و قطعی های لحظه ای ارتباطی رو به کاهش است.

باغشنی اضافه کرد: امسال در حوزه ارتباطات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی هشت لینک جدید به ۳۳ لینک قبلی افزوده می شود، تلاش می شود که زیرساختها در جهت مکانیزه کردن فرآیندهای کاری و ارتباطات زیرساخت بهتر و کامل شوند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی همچنین به تبیین روند توسعه در ERP (سامانه برنامه ریزی منابع سازمانی) این شرکت اشاره کرد و گفت: پیاده‌سازی ERP یکی از بزرگترین و چالشی ترین اقدامات شرکت در طی سالهای اخیر بوده و با تلاش خاصی که در این حوزه انجام شده یکی از موفق‌ ترین پروژه ها در بین شرکتهای برق کشور لقب گرفته است که در سال ۱۴۰۲ نیز این پروژه بزرگ با قوت ادامه خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ با تلاشهای دفتر تحقیقات شرکت و مشارکت تمامی همکاران موفق شدیم رتبه نخست پژوهش را در بین دستگاههای اجرایی استان بدست آورده و همچنین این شرکت رتبه دوم کشوری را در حوزه پژوهش بین شرکتهای توزیع برق کشور کسب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.