رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق، ایجاد و فعالیت موکب رسانه ای فجر در ایام اربعین حسینی در عراق را حرکتی جدید و مهم خواند و خواستار توسعه این نوع موکب ها که فقط کار رسانه ای می کنند در ایام اربعین در عراق شد.

تاکید رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق بر توسعه فعالیت های رسانه ای مواکب

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید حسینی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از خادمان موکب رسانه ای فجر سمنان افزود: فعالیت این موکب نباید تنها منحصر به ۸۰ کیلومتر از مسیر نجف تا کربلا شود.

وی با اعلام آمادگی برای ارائه تجهیزات فنی و حمایت های لازم از موکب رسانه ای فجر در عراق گفت: طول مسیر راهپیمای مردم عراق دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر است و فقط ۸۰ کیلومتر نیست و موکب رسانه ای فجر و استان سمنان می تواند و ظرفیت آن را دارد تا با توسعه فعالیت در مناطق مختلف از جمله نجف، کربلا، کاظمین و سامرا این حرکت عظیم دوستداران حضرت امام حسین (ع) را پوشش رسانه ای دهد.

بیان اینکه موکب رسانه ای فجر که تنها کار رسانه ای در ایام اربعین انجام می دهد کار جدیدی است تصریح کرد: تشویق و حمایت می کنیم استانهای دیگر ایران هم چنین موکبی را برای استانهای خود ایجاد و در ایام اربعین در عراق فعالیت نمایند.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق، به حضور پربرکت ایرانی ها در پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم عراق در طول سال چهار بار پیاده روی را انجام می دهند اما حضور ایرانی ها در این حرکت شور و هیچان خاصی در این حرکت حسینی ایجاد کرده است.

وی، به وقفه ایجاد شده بر اثر بیماری کرونا در حضور ایرانی ها در پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: اگر ایرانی ها در راهپیمایی اربعین نمی آمدند ما مشکل بزرگی در عراق داشتیم، درست است که از بچگی مردم عراق پیاده روی اربعین را انجام می دهند اما این شور و نگاه به اربعین با آمدن ایرانی ها تغییر کرد.

حسینی متذکر شد: نیامدن ایرانی بر اثر بیماری کرونا آنچنان برای ما مشکل ساز شد که ما گریه می کردیم و وحشت عجیبی ما را فرا گرفته بود و باید از ایرانی ها تشکر کنیم که آمدند و مردم عراق را در این راه تنها نگذاشتند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور گسترده تر مردم در پیاده روی اربعین امسال گفت: برای پنج میلیون نفر ایرانی آمادگی میزبانی داریم و پارسال به پنج میلیون نفر نرسید و امیدواریم امسال به این تعداد برسد.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق با اشاره به میزبانی عراقی ها از موکب رسانه ای فجر در سال گذشته گفت: حضور اعضای موکب رسانه ای فجر خیر و برکتی برای دوستان میزبان شما داشت و خوشحالیم که دوستان عراقی این موکب را میزبانی می کنند.

حسینی، پیاده روی اربعین را ظهور جدیدی برای ظهور منجی بشریت حضرت مهدی (عج) ادانست و ابراز امیدواری کرد: پیاده روی اربعین حسینی سال به سال باشکوهتر و کسترده تر برگزار شود.

در این مراسم که با حضور مسوولان استانی در مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد از تلاش ها و فعالیت های خادمان موکب رسانه ای فجر، مسوولان موکب های عراقی و نیز رییس اتحادیه رادیو تلویزیون عراق به پاس حمایت، پشتیبانی و فعالیت های گسترده تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.